Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Viete čo je monitoring médií a ako dokáže pomôcť vášmu biznisu?

African American Reading Online News Media
Foto: Getty Images
26. apríla 2022 Autor Informačný servis Tlačiť

Mať dostatok informácií a zároveň sa v nich neutopiť, to môže byť problém. Ako získať výborný mediálny prehľad o spoločensko-politickom dianí, zmenách legislatívy, vybraných trhových segmentoch, alebo konkurenčnom prostredí? Chcete vedieť čo sa píše o vás a vašej konkurencii? Tak prestaňte robiť chybu amatérov a zabezpečte si kvalitný monitoring médií. Základným benefitom služby s názvom monitoring médií je prehľadný sumár informácií dôsledne mapujúci požadované témy vo zvolených médiách. Zrejme netreba polemizovať o tom, že hodnota informácií má v dnešnej dobe cenu zlata.

Daily papers with news on the computer
Foto: Getty Images

Čo je to monitoring médií?

Ak ste sa ešte nikdy nestretli s monitoringom médií, tak v jednoduchosti – ide o službu vďaka ktorej budete mať každé ráno „na stole“ zrozumiteľný prehľad o tom, čo sa v daný deň píše v printových médiách, čo včera večer rezonovalo v televíznom spravodajstve a o čom sa debatovalo v diskusných reláciách v slovenskom rádiovom éteri. Klamlivá predstava, že toto dokážete sami „na kolene“, alebo vaša asistentka celodenným vyhľadávaním informácií na internete – to je naozaj veľmi naivná ilúzia. Dodávku monitoringu médií si viete nastaviť podľa individuálnych potrieb firmy – každé ráno počas pracovného týždňa, raz týždenne, alebo vo väčšom časovom intervale.

Ako začať? S odborným konzultantom si stanovte predmet a oblasť vášho informačného záujmu – napríklad automotive, financie, maloobchod. V ďalšom kroku si odkomunikujte a vyberte vhodné kľúčové slová. Tie sú pre vás doslovne kľúčové a tak im venujte pri výbere dostatok pozornosti. Môžu to byť napr.: názov vašej firmy (chcete vedieť či a čo sa o vás v médiách píše a hovorí), názov konkurenčných firiem (získať vedomosť o tom, aký mediálny obraz má vaša konkurencia), názov produktu, služby alebo chystanej legislatívnej novely a pod. To všetko a ešte oveľa viac vám monitoring médií ponúka.

Online news in mobile phone. Close up of smartphone screen. Man reading articles in application. Hand holding smart device. Mockup website.
Foto: Getty Images

Informácie v reálnom čase? Žiaden problém

Možno si po prečítaní úvodných riadkov vravíte: „OK, znie to dobre, ale ja by som potreboval informácie v reálnom čase a počas celého dňa.“ To je úplne v poriadku. Skúsený a spoľahlivý dodávateľ vám vie ponúknuť aj takýto formát monitoringu. Môžete si vyselektovať požadované médiá, ktoré sú pre vás v danom čase relevantné a rovnako ako pri štandardnom monitoringu médií – zvolíte si kľúčové slová a témy. Zvyčajne do 30 minút od zverejnenia informácií dostanete do vašej e-mailovej schránky zachytené články a príspevky spĺňajúce vami zvolené kritériá. Takto vám nehrozí, že dôležité informácie počas dňa prehliadnete.

Pri takomto type celodenného operatívneho monitoringu sa prioritne cieli na hlavné a mienkotvorné online spravodajské portály a obsah agentúrneho spravodajstva. Neoddeliteľnou súčasťou spoľahlivého monitoringu médií je presné uvedenie zdroja pri každej informácii, plné znenie článku vrátane možnosti clippingu („skenu“ článku v elektronickej podobe). Prepis obsahu z vysielanej relácie, rozhlasového a televízneho spravodajstva vám vie šikovný dodávateľ ponúknuť tiež. Na popularite stále viac naberá aj monitoringu sociálnych sietí, blogov a diskusií. Oplatí sa spomenúť, že monitoring médií nie je rigídna služba – vašim aktuálnym potrebám sa vie prispôsobiť.

Neriskujte – vyberte si skúseného dodávateľa

Určite sa zhodneme na tom, že s informáciami vedia pracovať najlepšie tí, ktorí sú priamo pri zdroji. Ak to rozmeníme na drobné – kto môže spoľahlivejšie narábať s informáciami než tlačová agentúra, ktorá je vo veľkej miere primárnym zdrojom pre spravodajstvo samotných médií? Pravdepodobne aj vy poznáte tlačovú agentúru SITA alebo ste o nej aspoň počuli. Ak náhodou nie, tak vedzte, že tento rok oslavuje 25 rokov úspešného pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Jej prvotným poslaním bolo poskytovať komerčným médiám, ale i štátnym inštitúciám kvalitný spravodajský servis. Ako jediná tlačová agentúra na Slovensku je plne nezávislá od štátnych peňazí.

SITA je rešpektovaným mediálnym domom, ktorý ponúka nezávislé spravodajstvo, ale aj portfólio online projektov akými sú: webnoviny.sk, venergetike.sk, vofinanciach.sk a ďalšie. V segmente poskytovania služieb monitoringu médií a mediálnych analýz je na slovenskom trhu priekopníkom a disponuje dlhoročnými nenahraditeľnými skúsenosťami. Kvalita finálneho produktu a služby tohto typu sa vždy opiera o prax ľudí, ktorí sa každodenne venujú ich príprave. Množstvo subjektov verejného a súkromného sektora, vrátane PR agentúr, cielene vyhľadáva tlačovú agentúru SITA, ako spoľahlivého partnera pre komplexné pokrytie mediálneho servisu – vrátane publikovania tlačových správ a PR článkov cez rozsiahlu sieť online distribučných kanálov. Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke biz.sita.sk.

Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke biz.sita.sk alebo nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailovej adresy marketing@sita.sk.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

médiámonitoring médiíPRSITA

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X