- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Zodpovednosť servisnej organizácie pri uvádzaní pokladnice do prevádzky
Zodpovednosť servisnej organizácie pri uvádzaní pokladnice do prevádzky
Otázka: Aká je miera zodpovednosti servisnej organizácie v prípade, že počítač a softvér už zákazník mal a boli inštalované inou spoločnosťou a servisná organizácia uvedie do prevádzky len fiskálnu tlačiareň? Nesie servisná organizácia zodpovednosť len za fiskálnu tlačiareň alebo nesie zodpovednosť za celok, t. j. fiskálnu tlačiareň, PC, SW aj keď ich nedodala?
Zodpovednosť servisnej organizácie
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Pri posúdení predmetnej otázky je potrebné vychádzať z nasledovných ustanovení zákona:
- podľa § 2 písm. a) druhý bod zákona elektronickou registračnou pokladnicou je počítač s vlastným registračným programom a so samostatnou fiskálnou tlačiarňou a
- podľa § 5 zákona servisná organizácia vykonáva opravu a údržbu elektronickej registračnej pokladnice.
Z uvedeného vyplýva, že servisná organizácia vykonáva servis pokladnice, nie iba fiskálnej tlačiarne, a to aj vzhľadom na to, že samotná fiskálna tlačiareň bez PC nie je funkčná.
Zdroj: MF SR