Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

10 hlavných príčin, pre ktoré začínajúci podnikatelia zlyhajú

Fotobanka Pixmac
18. októbra 2012 Tlačiť

Podľa štatistík pravdepodobnosť neúspechu podnikateľských nováčikov počas prvých 5 rokov podnikania dosahuje až 50 %. Inak povedané šanca, či v rozbiehajúcom biznise zotrváte dlhšie ako 5 rokov alebo ho v tomto období aj zavesíte na klinec je rovná 1:1. Ktoré dôvody figurujú na zozname 10 najčastejšie sa vyskytujúcich  začiatočníckych omylov?  Ako sa im vyhnúť ? Poučte sa z chýb ostatných.

Podnikateľský neúspech nie je možno považovať za čisto negatívny jav. Podľa prosperujúcich biznismenov má nezdar aj svoju pozitívnu stránku. Manažéri tento na prvý pohľad negatívny jav považujú za medzník na ceste k úspechu. Vyplývajúce ponaučenie a negatívnu skúsenosť pokladajú za posun o krok vpred k získaniu nových nápadov.

Top 10 omylov začínajúcich podnikateľov

Toto je 10 najčastejšie sa vyskytujúcich  začiatočníckych omylov: 

  1. Žiaden podnikateľský zámer v písomnej formeNeverte mýtom o tom, že písanie biznis plánu je stratou času. Sebakontrolou pri jeho spracovaní sa presvedčíte, či dokážete svoj nápad pretransformovať do konkrétneho biznisu. 
  2. Nedostatočný model výnosovZákladom biznisu je tvorba zisku. Na začiatku stačí, ak budete generovať príjmy na pokrytie prevádzkových výdavkov. Z krátkodobého hľadiska môžete vykazovať stratu a financovať fungovanie podniku z externých zdrojov. Avšak v dlhodobom horizonte by to nemalo význam. Produkt, ktorý ponúkate, môže riešiť problém svetového hladu. Ak však zákazník nemá peniaze, nebude mať váš biznis dlhé trvanie. 
  3. Limitované obchodné príležitostiZotrvávate v presvedčení, že váš výrobok je veľkolepý, úžastný a každý ho potrebuje? To ešte nemusí znamenať, že si ho všetci aj kúpia. Urobte si neformálny prieskum záujmu o svoj produkt medzi priateľmi alebo v rodine. 
  4. Nemožnosť zrealizovať ideuMáte super nápad? Idea sama o sebe nemá žiadnu cenu. Všetko je o realizácii. Ak neradi riskujte a pri príjímaní dôležitých rozhodnutí sa necítite vo svojej koži, možno bude lepšie, ak sa rozhliadnete po inej forme živobytia.   
  5. Príliš veľa konkurencieAko to vyzerá s konkurenciou vo vami zamýšľanom odvetví? Nepoznáte žiadnych potenciálnych súperov? Pozor! Mohlo by to znamenať, že neexistuje ani žiaden trh. Ak však za pár sekúnd vygooglite viac ako 10 súperov, oblasť vášho záujmu je pravdepodobne konkurenciou už značne prepchatá. Zohľadnite tiež, že aj spiaci giganti sa môžu prebudiť. 
  6. Žiadne práva duševného vlastníctvaHľadáte investorov? Zaregistrujte si obchodnú známku, patent, dizajn alebo úžitkový vzor. Práva duševného vlastníctva sú považované za najvýznamnejší element pri odhade firemnej hodnoty. Nespoliehajte sa, že z aktuálnej konkurenčnej výhody budete profitovať večne. 
  7. Neskúsený teamInvestori v skutočnosti finančne podporujú ľudí, nie nápady. Hľadajú jednotlivcov s konkrétnymi skúsenosťami pri zakladaní a rozbehu firiem. Ak ste nováčikom, poobzerajte sa po takomto spoluhráčovi. Spojte vlastné nadšenie s obchodnými skúsenosťami ostatných členov teamu. Vyberte si takých, ktorí už v biznise boli a niečo skúsili.   
  8. Podcenené zdrojePokladáte za najdôležitejší zdroj hotovostné peňažné prostriedky? Možno si neuvedomujete, že úspech vášho podnikania môžu ovplyvniť aj iné parametre, napríklad obchodné kontakty alebo prístup k marketingovým kanálom. 
  9. Nekvalitný marketingVyhrajte s dobre zvolenou marketingovou stratégiou. Aj keď sa zadarmo nedá dosiahnuť všetko, nízky rozpočet ešte neznamená, že ste odsúdení na neúspech. Nástrojom dobrého marketingu sú prieskumy a testy, nie odhad či intuícia. Zamerajte sa na všetky aspekty marketingu. Nielen na reklamu a techniky predaja, ako presvedčiť zákazníka, že si má váš výrobok kúpiť. Keď budete k marketingu pristupovať seriózne, oceníte všetky výhody, ktoré efektívny marketing ponúka: uspokojenie, verných zákazníkov, rastúcu základňu klientov, obľúbené a úspešné výrobky, rastúci obrat, viac odporúčaní a zároveň menej sťažností. Zákazníci sa budú k vám ochotne vracať. Konečným výsledkom je vyšší zisk, ktorý je jedným z najsilnejších dôvodov ďalšieho zdokonaľovania marketingového pôsobenia. S najväčšou pravdepodobnosťou budete vychutnávať svoj obchodný úspech a konkurencia vám bude závidieť. 
  10. Vzdávate sa príliš skoroNajbežnejšou príčinou začiatočníckeho nezdaru je, že sa unavíte a zrušíte spoločnosť priskoro. Napriek tomu, že v niektorých situáciách ste museli urobiť krok späť, nevzdávajte sa. Nejeden úspešný podnikateľ statočne smeroval za svojou víziou kľukatou cestou až pokiaľ nedosiahol očakávaný úspech.

 

dj

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako začať podnikať

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

20jan8:30Zadávanie zákaziek na nadlimitnom elektronickom trhovisku (NET) - Workshop8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Verejné obstarávanie-obstarávateľ

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X