3 kroky k úspešnému marketingovému plánu
Marketingový plán predstavuje prehľadný spôsob zhrnutia všetkých marketingových aktivít, plánov, stratégii a cieľov za určité obdobie. Je to nástroj, ktorý pomáha prispôsobovať podnikanie vašim predstavám a tiež zvyšovať zisk. Ako ale vytvoriť marketinogový plán tak aby ste dosiahli čo najväčší úspech?
Precíznosť
Na vytvorenie marketingového plánu je vhodné vyhradiť si dostatok času, v rámci ktorého budete mať priestor zosumarizovať ciele vášho podnikania a následne navrhnúť stratégie a plány ktoré vás k týmto cieľom povedú.
Marketingový plán by ste nemali držať len vo svojej hlave, ale dať mu reálnu písomnú podobu pretože tomu, čo je napísané má mozog tendenciu prikladať väčšiu dôležitosť.
Určenie cieľovej skupiny
Nemenej významnou súčasťou plánu je určenie cieľovej skupiny. Čím je definovanie cieľovej skupiny detailnejšie, tým sa zvyšuje šanca úspešnosti. Zamerajte sa na demografické údaje rovnako ako aj povahové vlastnosti zákazníkov, preferencie, hodnoty ale aj záujmy.
Poznať svojich zákazníkov sa vyplatí. Keď máte jasnú predstavu o tom akí sú vaši zákazníci, je pre vás jednoduchšie ich zaujať a navrhnúť stratégie, ktorými docielite úspech. Mnohokrát sa podnikateľom zdá, že nie je možné určiť konkrétnu cieľovú skupinu a sú tu pre všetkých zákazníkov, čo je správne, no v skutočnosti môžu mať aj rozdielni ľudia spoločné znaky či preferencie, na základe ktorých môžete určovať stratégie marketingu.
Nevynechať rozpočet a náklady
Často sa stáva, že podnikatelia síce detailne vypracujú dôležité časti ako ciele, SWOT analýzu, stratégie a cieľové skupiny, no zabudnú na významnú časť, ktorou je rozpočet.
Dôvodom, prečo sa venovať v marketingovom pláne rozpočtu, je jednoznačne stanoviť výšku sumy, ktorú chcete investovať do rozvoja svojho podnikania a tiež mať prehľad v nákladoch, s ktorými je potrebné do budúcnosti počítať. Týmto spôsobom sa dá pripraviť na výdavky a porovnávať ich s výnosmi a prispôsobovať si tak svoje podnikanie.
Zdroj: businessnewsdaily.com