Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 kroky k úspešnému marketingovému plánu

Astore_marketing_plan.jpg
Wikipedia CC
7. marca 2016 Tlačiť

Marketingový plán predstavuje prehľadný spôsob zhrnutia všetkých marketingových aktivít, plánov, stratégii a cieľov za určité obdobie. Je to nástroj, ktorý pomáha prispôsobovať podnikanie vašim predstavám a tiež zvyšovať zisk. Ako ale vytvoriť marketinogový plán tak aby ste dosiahli čo najväčší úspech?

Precíznosť

Na vytvorenie marketingového plánu je vhodné vyhradiť si dostatok času, v rámci ktorého budete mať priestor zosumarizovať ciele vášho podnikania a následne navrhnúť stratégie a plány ktoré vás k týmto cieľom povedú.

Marketingový plán by ste nemali držať len vo svojej hlave, ale dať mu reálnu písomnú podobu pretože tomu, čo je napísané má mozog tendenciu prikladať väčšiu dôležitosť.

Určenie cieľovej skupiny

Nemenej významnou súčasťou plánu je určenie cieľovej skupiny. Čím je definovanie cieľovej skupiny detailnejšie, tým sa zvyšuje šanca úspešnosti. Zamerajte sa na demografické údaje rovnako ako aj povahové vlastnosti zákazníkov, preferencie, hodnoty ale aj záujmy.

Poznať svojich zákazníkov sa vyplatí. Keď máte jasnú predstavu o tom akí sú vaši zákazníci, je pre vás jednoduchšie ich zaujať a navrhnúť stratégie, ktorými docielite úspech. Mnohokrát sa podnikateľom zdá, že nie je možné určiť konkrétnu cieľovú skupinu a sú tu pre všetkých zákazníkov, čo je správne, no v skutočnosti môžu mať aj rozdielni ľudia spoločné znaky či preferencie, na základe ktorých môžete určovať stratégie marketingu.

Nevynechať rozpočet a náklady

Často sa stáva, že podnikatelia síce detailne vypracujú dôležité časti ako ciele, SWOT analýzu, stratégie a cieľové skupiny, no zabudnú na významnú časť, ktorou je rozpočet.

Dôvodom, prečo sa venovať v marketingovom pláne rozpočtu, je jednoznačne stanoviť výšku sumy, ktorú chcete investovať do rozvoja svojho podnikania a tiež mať prehľad v nákladoch, s ktorými je potrebné do budúcnosti počítať. Týmto spôsobom sa dá pripraviť na výdavky a porovnávať ich s výnosmi a prispôsobovať si tak svoje podnikanie.

Zdroj: businessnewsdaily.com

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X