Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako napísať motivačný list

Businesswoman hand signing a contract on a desk
Motivačný list. Foto: Getty Images
30. januára 2020 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

S hľadaním vhodného zamestnania sú späté aj určité kroky, bez ktorých to skrátka nepôjde. Jednou z povinností uchádzača je napísanie motivačného listu. V súčasnosti ide už o bežnú súčasť dokumentácie, ktorú budúci zamestnávatelia vyžadujú. Ako pri písaní motivačného listu postupovať, čo zahrnúť a čomu sa radšej vyhnúť vám prezradíme v nasledujúcom článku.

Motivačný list zamestnávateľovi mnoho napovie

Motivačný list netreba brať na ľahkú váhu. V súčasnosti patrí k základným dokumentom, ktoré od vás môže váš budúci zamestnávateľ požadovať. Slovom „môže“ naznačujeme, že nie vždy musí byť motivačný list povinnou prílohou k žiadosti o zamestnanie a životopisu. Jeho vypracovaním dávate najavo, že o prácu máte vážny záujem, prezentujete svoje doterajšie skúsenosti a prezradíte niekoľko informácií aj o sebe. Pošlite ho aj v prípade, že ide o dobrovoľnú úlohu. Dáte tak zamestnávateľovi najavo, že ste ochotní robiť aj veci nad rámec zadaných povinností. Ak motivačný list nepošlete aj napriek tomu, že ho zamestnávateľ žiada, ani nečakajte spätnú reakciu.

Štruktúra a forma motivačného listu

Text formulujte stručne, jasne a výstižne. Neprekročte rozsah jednej strany, pretože dlhý text je nezáživný a nikto nebude strácať čas jeho čítaním. Povinnou súčasťou je hlavička, obsahujúca kontaktné údaje firmy a, samozrejme, aj vaše. Text bude prehľadnejší, ak ho rozdelíte na odseky. Absencia gramatických chýb by mala byť samozrejmosťou. V prípade graficky rozdeleného životopisu voľte obdobnú formu aj pre motivačný list. Elektronické zasielanie dokumentov striktne nevyžaduje podpis, avšak môžete vložiť jeho elektronickú podobu.

Obsah motivačného listu by mal byť rozdelený do troch samostatných odsekov. V prvom rade popíšte, prečo sa pokladáte za vhodného kandidáta pre danú pracovnú pozíciu a akým prínosom budete pre spoločnosť. V druhom odseku sa zamerajte na prezentáciu vašich doterajších pracovných skúsenosti, nadobudnutých vedomostí a zručností. Svoje tvrdenia podložte konkrétnymi príkladmi. Tretí odsek by mal patriť schopnostiam, zručnostiam a osobnostným predpokladom. Spomeňte len tie, ktoré využijete v rámci ponúkanej pracovnej pozície.

Zásady písania motivačného listu

  • individuálny prístup – každá pracovná ponuka rovná sa nový motivačný list. Aspoň tak by to malo byť. Máte vypracovaný motivačný list, ktorý, podľa potreby, len upravujete? Nezabudnite meniť hlavne dôležité časti, akými sú oslovenie, adresát či meno firmy
  • poznatky o spoločnosti – o firme, v ktorej sa uchádzate o prácu, si niečo naštudujte a spomeňte to v motivačnom liste. Pozrite si najmä profil na sociálnych sieťach a internetovú stránku
  • dôraz na podstatu – v motivačnom liste spomeňte len tie fakty, ktoré zamestnávateľa zaujmú a sú dôležité pre vykonávanie práce, o ktorú sa uchádzate. Vyhnite sa klamstvám. Pri pracovnom pohovore by ste vymyslené znalosti obhajovali len veľmi ťažko
  • dôvod na stretnutie – požiadajte o osobný pohovor, avšak zdôvodnite význam a účel stretnutia. Súčasťou povinnej dokumentácie by mal byť aj súhlas so spracovaním osobných údajov. Prispôsobte sa navrhovanému času aj dátumu
  • neklaďte si podmienky – v motivačnom liste nespomínajte vaše platové požiadavky ani nároky na dĺžku pracovnej doby. Neriešte predchádzajúcich zamestnávateľov ani príčiny odchodu

Odporúčané ebooky

K téme

Témy

motivačný listuchádzač o zamestnaniezamestnávateľ

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Personalistika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

07apr7:00WEBINÁR: Zamestnávanie prostredníctvom agentúr dočasného zamestnávania7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

13apr7:00WEBINÁR: Efektívne riadenie firmy v kríze, nie krízové riadenie7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie

14apr7:00WEBINÁR: Koronavírus – odloženie daňových povinností7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X