5 overených tipov, ako z e-mailingu vyťažiť maximum
E-mailing je jednou z najefektívnejších foriem marketingu a vďaka jednoduchej intergácii do podnikových systémov sa tomuto spôsobu propagácie otvárajú nové možnosti.
Cesta k úspešnému e-mail marketingu je cielený zber kontaktov, ich následné triedenie, ale aj správne plánovanie kampaní, ich automatizácia a personalizácia obsahu. Jedným z nástrojov, ktorý ponúka tieto možnosti, je práve Ecomail.cz.
„E-mail marketing sa za posledný rok výrazne zmenil. Zasielanie jedného newsletteru plošne na celú databázu prestáva fungovať. E-shopy prichádzajú najmä na to, že e-mail marketingovú stratégiu je potrebné postupne zmeniť – automatizovať a personalizovať. Dopyt po inteligentných e-mailingových kampaniach v súčasnej dobe neustále rastie,“ uvádza Jakub Stupka zo spoločnosti Ecomail.cz.
E-mailingový nástroj Ecomail.cz je známy aj v slovenskom prostredí, okrem iného aj vďaka svojmu intuitívnemu ovládaniu a jednoduchej tvorbe e-mailových šablón s pomocou drag-and-drop editora. Poďme sa však bližšie pozrieť na možnosti a funkcie tohto nástroja.
1. Neustále zbierajte nové kontakty
Všetko sa začína získaním kontaktu. Ecomail počíta s webovými formulármi, automatickými pop-up oknami alebo formulármi na Facebooku, vďaka ktorým získate kontakt na návštevníkov, ktorí u vás zatiaľ nenakupovali. Správne nastavenými pop-upmi tak dokážete odchytiť až 10 % návštevníkov webu. So získanými kontaktmi potom môžete ďalej pracovať napríklad v rámci Welcome kampaní. Vhodnou optimalizáciou welcome procesu získavate jedinečnú příležitosť premeniť návštevníka webu na svojho zákazníka.
Príkladom takýchto pop-up okien môže byť ponuka užitočných informácií vo forme e-booku alebo zľava na prvý nákup.
Welcome kampane môžu zákazníkovi nenúteným spôsobom predstaviť vaše produkty, služby, alebo mu jednoducho poskytnúť ďalšie zaujímavé informácie. Vďaka uvítaciemu procesu sa dostávate do povedomia užívateľov a získavate prehľad aj o tom, čo ich zaujíma. Máte tak možnosť sledovať ich správanie v rámci e-mail kampaní alebo priamo pri návšteve vášho webu.
2. Ponúkajte užívateľovi len to, čo ho zaujíma
Vo chvíli, keď iniciujete sledovanie užívateľa pri prechode vaším webom, získavate aj ďalšie cenné informácie, ktoré môžete následne využiť pri tvorbe pokročilejších automatizácií, segmentov a personalizovaného obsahu.
Máte tovar, ktorý sa vám nedarí predať? Vďaka webtrackingu viete, ktorí užívatelia prejavili záujem o daný produkt. V tejto chvíli sa im môžete pripomenúť: môžete im zaslať zľavový kupón alebo ich inak motivovať k nákupu. Veľmi efektívnou automatickou kampaňou je v súčasnosti tzv. opustený košík. Veľké percento užívateľov z rôznych dôvodov neukončí svoj nákup. Aj na to môžete byť pripravení.
Podľa Jakuba Stupky sa jedná o jednu z najvýkonnejších kampaní: „Práca so zákazníkmi, ktorí opustili košík, vám umožní zvrátiť určité percento neukončených nákupov. Máme overené, že čím skôr je užívateľ upozornený na opustený košík, tým lepšie. Najúčinnejšia doba je do 24 hodín.“
3. Zautomatizujte, čo sa dá
Modelová situácia môže opäť vyzerať nasledovne. Zákazník nakúpi vo vašom e-shope a vy získavate kontakt, s ktorým ďalej pracujete. V tejto chvíli už môžete počítať s tým, že zákazníkovi pošlete aj sériu ďalších automatických e-mailov, napr. poďakovanie za nákup, ponuku podobných produktov, prianie k narodeninám či inému sviatku alebo k výročiu jedného roka od jeho prvého nákupu. Automatizáciu môžete využiť aj na reaktiváciu zákazníka, ktorý vo vašom obchode už dlhšiu dobu nič nenakúpil.
Vďaka personalizácii môžu vaše kampane vyznieť maximálne osobne a presne zasiahnuť zákazníkovu oblasť záujmu. Ecomail využijete aj ako nástroj pre vylepšenie transakčných e-mailov: potvrdenie objednávky, stav objednávky, prijatie platby apod.
Automatizáciám sa v Ecomaily medze nekladú. Môžete v ňom vytvárať vlastné udalosti, na základe ktorých sa spustí celý automatizačný proces.
5. Personalizujte
Úspešný e-mail marketing spočíva v inteligentnej práci so získanými kontaktmi. Zasielať jeden typ e-mailov plošne na celú databázu sa už jednoducho nenosí. Len personalizované (prispôsobené) ponuky predstavujú cestu, ako vyťažiť z e-mailingu maximum. Základom inteligentného personalizovaného obsahu je segmentácia (triedenie) vašej databázy kontaktov.
Segmentovať kontakty môžete napríklad podľa demografických údajov alebo na základe správania užívateľov na webe či podľa preklikov v e-maily. Zároveň tak môžete robiť podľa toho, ako často vaši užívatelia nakupujú a o aký tovar majú záujem. Ak viete, že určitá časť zákazníkov nakupuje len jeden typ tovaru, kontaktujte ich s konkrétnou akčnou ponukou.
Výpočet funkcií inteligentného e-mail marketingu sa však týmto prehľadom nekončí. E-mailingové nástroje sa neustále vyvíjajú. Ecomail už napríklad v rámci tzv. machine learning pripravuje možnosť načítania dynamického obsahu do e-mailových šablón. Vhodné ponuky pre vašich užívateľov si už potom nebudete vyberať vy sami. Ďalšou pripravovanou novinkou sú Facebook Custom Audiences, kedy môžete váš zoznam e-mailov jednoducho synchronizovať s Facebookom a cieliť tak reklamu priamo na okruh vašich zákazníkov.
Samozrejmosťou je tiež jednoduchá impementácia do Prestashop, WordPress, Mangeta, Opencart a ďalších systémov prostredníctvom API.
Využívate aj chytré funkcie v rámci vášho firemného e-mailingu? Čo u vašich zákazníkov najviac funguje? Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti v komentári.