9 lekcií o biznise, ktoré sa môžete naučiť z klasických románov
Je to nádherný pocit, keď si človek kúpi novú knihu. Očakávanie z toho, ako vnikne do sveta vytvoreného autorom a preskúma jeho zákutia, je neuveriteľné.
Prvých pár viet je najdôležitejších, pretože prvé slová môžu určiť, či budete čítať knihu ďalej, alebo nie. Mnohé z týchto otváraných kníh sú dobre známe a patria k tomu najlepšiemu, čo vyšlo. Ak sa do nich človek začíta trochu hlbšie, môže byť prekvapený, aké skryté hodnoty obsahujú a ako sa dajú aplikovať na podnikanie.
Tu je 9 poučení z úvodných riadkov klasických románov:
Niekedy sa cítite sami a neviditeľní
„Som neviditeľný muž.“ Ralph Ellison, Neviditeľný muž (1952)
Každý podnikateľ zažije chvíle, keď sa bude cítiť úplne sám. Chvíľu trvá, kým sa podnik dostane do povedomia, kým sa s víziou vašej práce zžijú aj ostatní, kým sa rozrastie vaše publikum. Váš čas zažiariť príde.
Je dôležité povedať svoj príbeh
„Ak to fakt chcete počúvať, predovšetkým asi budete chcieť vedieť, kde som sa narodil, aké som mal detstvo, čo robili moji rodičia pred mojím narodením a podobné kraviny podľa vzoru Davida Copperfielda, ale aby som vám povedal pravdu, vôbec sa mi o tom nechce rozprávať.“ J. D. Salinger, Kto chytá v žite (1951)
Váš príbeh je to, čo vám umožní vystúpiť z radu. Nebojte sa povedať svoj príbeh a nechať ostatných, aby pochopili vašu cestu.
Podeľte sa o skúsenosti zo svojej cesty bez ohľadu na úspech
„Či už sa ukážem byť hrdinom svojho života, alebo túto pozíciu zaujme niekto iný, tieto strany to musia ukázať.“ Charles Dickens, David Copperfield (1850)
Nebojte sa hovoriť o tom, s čím bojujete. Problémy, s ktorými sa stretávate na svojej osobnej ceste umožnia zákazníkom, aby sa na vás pozreli aj mimo optiky vašej značky.
Myslite mimo zaužívaných konvencií
„Bol jasný, ale chladný aprílový deň a hodiny odbíjali trinástu.“ George Orwell, 1984 (1949)
Američania majú pre to slovné spojenie Think outside of the box. Aby ste sa odlíšili od ostatných, musíte sa na veci pozerať inak, z iných uhlov pohľadov.
Nevynechávajte svoj individualizmus
„Nevedel by si o mne, keby si si neprečítal knihu Dobrodružstvá Huckleberryho Finna, ale to nie je dôležité. Tá kniha je výtvorom Marka Twaina a v prvom rade hovorí pravdu.“ Mark Twain, Dobrodružstvá Huckleberryho Finna (1884)
To, čo vytvoríte, nemusí mať najlepšiu grafiku, nemusí to byť 100-percentne gramaticky správne, nemusí to byť perfektné. Nedokonalosť je, po pravde, vnímaná ako autentická a roztomilá. Držte sa svojho ja a nasledujte ho.
Buďte sympatickou značkou
„Volajte ma Izmael.“ Herman Melville, Biela veľryba (1851)
To, ako ďaleko sa dostane vaša značka, úzko súvisí s vašou osobnosťou. Interakcia a spolupráca s publikom bude jednoduchšia, keď budú poznať vaše meno.
Neustále sa treba učiť
„Všetky deti, okrem jedného, raz vyrastú.“ James Matthew Barrie, Peter Pan (1911)
Smäd po poznaní nenechajte nikdy uhasiť. Neustále sa predsa treba zlepšovať a pokiaľ si udržíte detskú zvedavosť, pôjde to ľahšie. Pýtajte sa na všetko, nebojte sa nových technológií, procesov, príležitostí.
Vek nič neznamená
„Bol to už starý muž, odchádzal sám v loďke na lov po Golfskom prúde a teraz je to 84 dní, čo nechytil žiadnu rybu.“ Ernest Hemingway, Starec a more (1952)
Váš vek, či už ste práve vyšli z vysokej školy, alebo ste v strednom veku, nič neznamená. Na dnešnom svete je krásne to, že každý môže nasledovať svoje sny a vášne a z toho, čo miluje, urobiť biznis.
Zostaňte zaneprázdnení
„Bolo tak škaredo, že sa nedalo ísť na prechádzku.“ Charlotte Bronteová, Jana Eyrová (1847)
Podnikanie je únavné na psychiku i po fyzickej stránke. Uistite sa, že si ceníte svoje záväzky, prioritou je vaša práca a chcete posunúť svoje podnikanie na ďalšiu úroveň.