Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

9 lekcií o biznise, ktoré sa môžete naučiť z klasických románov

Knižnica, knihy, police
thinkstockphotos.com
13. júla 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Je to nádherný pocit, keď si človek kúpi novú knihu. Očakávanie z toho, ako vnikne do sveta vytvoreného autorom a preskúma jeho zákutia, je neuveriteľné.

Prvých pár viet je najdôležitejších, pretože prvé slová môžu určiť, či budete čítať knihu ďalej, alebo nie. Mnohé z týchto otváraných kníh sú dobre známe a patria k tomu najlepšiemu, čo vyšlo. Ak sa do nich človek začíta trochu hlbšie, môže byť prekvapený, aké skryté hodnoty obsahujú a ako sa dajú aplikovať na podnikanie.

Tu je 9 poučení z úvodných riadkov klasických románov:

Niekedy sa cítite sami a neviditeľní

Som neviditeľný muž.“ Ralph Ellison, Neviditeľný muž (1952)

Každý podnikateľ zažije chvíle, keď sa bude cítiť úplne sám. Chvíľu trvá, kým sa podnik dostane do povedomia, kým sa s víziou vašej práce zžijú aj ostatní, kým sa rozrastie vaše publikum. Váš čas zažiariť príde.

Je dôležité povedať svoj príbeh

Ak to fakt chcete počúvať, predovšetkým asi budete chcieť vedieť, kde som sa narodil, aké som mal detstvo, čo robili moji rodičia pred mojím narodením a podobné kraviny podľa vzoru Davida Copperfielda, ale aby som vám povedal pravdu, vôbec sa mi o tom nechce rozprávať.“ J. D. Salinger, Kto chytá v žite (1951)

Váš príbeh je to, čo vám umožní vystúpiť z radu. Nebojte sa povedať svoj príbeh a nechať ostatných, aby pochopili vašu cestu.

Podeľte sa o skúsenosti zo svojej cesty bez ohľadu na úspech

Či už sa ukážem byť hrdinom svojho života, alebo túto pozíciu zaujme niekto iný, tieto strany to musia ukázať.“ Charles Dickens, David Copperfield (1850)

Nebojte sa hovoriť o tom, s čím bojujete. Problémy, s ktorými sa stretávate na svojej osobnej ceste umožnia zákazníkom, aby sa na vás pozreli aj mimo optiky vašej značky.

Myslite mimo zaužívaných konvencií

Bol jasný, ale chladný aprílový deň a hodiny odbíjali trinástu.“ George Orwell, 1984 (1949)

Američania majú pre to slovné spojenie Think outside of the box. Aby ste sa odlíšili od ostatných, musíte sa na veci pozerať inak, z iných uhlov pohľadov.

Nevynechávajte svoj individualizmus

Nevedel by si o mne, keby si si neprečítal knihu Dobrodružstvá Huckleberryho Finna, ale to nie je dôležité. Tá kniha je výtvorom Marka Twaina a v prvom rade hovorí pravdu.“ Mark Twain, Dobrodružstvá Huckleberryho Finna (1884)

To, čo vytvoríte, nemusí mať najlepšiu grafiku, nemusí to byť 100-percentne gramaticky správne, nemusí to byť perfektné. Nedokonalosť je, po pravde, vnímaná ako autentická a roztomilá. Držte sa svojho ja a nasledujte ho.

Buďte sympatickou značkou

Volajte ma Izmael.“ Herman Melville, Biela veľryba (1851)

To, ako ďaleko sa dostane vaša značka, úzko súvisí s vašou osobnosťou. Interakcia a spolupráca s publikom bude jednoduchšia, keď budú poznať vaše meno.

Neustále sa treba učiť

Všetky deti, okrem jedného, raz vyrastú.“ James Matthew Barrie, Peter Pan (1911)

Smäd po poznaní nenechajte nikdy uhasiť. Neustále sa predsa treba zlepšovať a pokiaľ si udržíte detskú zvedavosť, pôjde to ľahšie. Pýtajte sa na všetko, nebojte sa nových technológií, procesov, príležitostí.

Vek nič neznamená

„Bol to už starý muž, odchádzal sám v loďke na lov po Golfskom prúde a teraz je to 84 dní, čo nechytil žiadnu rybu.“ Ernest Hemingway, Starec a more (1952)

Váš vek, či už ste práve vyšli z vysokej školy, alebo ste v strednom veku, nič neznamená. Na dnešnom svete je krásne to, že každý môže nasledovať svoje sny a vášne a z toho, čo miluje, urobiť biznis.

Zostaňte zaneprázdnení

Bolo tak škaredo, že sa nedalo ísť na prechádzku.“ Charlotte Bronteová, Jana Eyrová (1847)

Podnikanie je únavné na psychiku i po fyzickej stránke. Uistite sa, že si ceníte svoje záväzky, prioritou je vaša práca a chcete posunúť svoje podnikanie na ďalšiu úroveň.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

práca a kariéra

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X