Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…
V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.“ Inými slovami, mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Nemalo by to byť podobne aj v predaji?
Rozdeľte si čas na tretinky
Jednou vetou – treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové. Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny a časť pozornosti venovať všetkým trom aktivitám. Lebo inak si koleduje o problém.
- Zanedbané vzťahy = hrozí strata zákazníka.
- Nedokončené obchody = nebude provízia.
- Nezačaté nové príležitosti = zajtra nebude komu predávať.
Naplánujte si to tak, aby ste robili jedno, druhé aj tretie. Vtedy sa nemusíte obávať veľkých výkyvov vo vašich obchodných výsledkoch. Dajte si pozor na to, aby ste neboli príliš upnutí na vašich súčasných odberateľoch! Aj keď vám dokážu momentálne pokryť vaše obchodné ciele, je to veľmi tenký ľad. A už vôbec by ste to nemali sami voči sebe používať ako výhovorku, že nie je kedy oslovovať tých nových.Tak ako pri peniazoch máme sklony dívať sa skôr na prítomnosť (teda míňať), rovnako aj v predaji zvykneme zabúdať na zadné kolieska, teda na nových zákazníkov a budúce predaje. Rozdeľte si čas na tretiny a nestane sa vám to!