Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako dostať ľudí na Ruské koleso – rozhodnutie o kúpe a nákup

Microsoft corporation
9. mája 2011 Zdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Aby sme pochopili, ako dostať ľudí na Ruské koleso a zákazníkov do našej firmy, musíme pochopiť, ako vlastne ľudia nakupujú.

 

Prečo a ako sa zákazníci rozhodujú o kúpe?

Medzi aktom nákupu a rozhodnutím niečo kúpiť je rozdiel, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá. Nikdy k nákupu nedôjde, ak sa tak osoba predtým nerozhodla. To je veľmi dôležité. Človek na púti sa tiež najprv rozhodne, že sa zvezie Ruským kolesom, a až potom si pôjde kúpiť lístok. Zákazník sa najprv rozhodne, že uskutoční nákup a samotný nákup je len dôsledkom rozhodnutia, ktoré predtým uskutočnil. Prioritné je teda toto rozhodnutie, ktoré predchádza samotnému nákupu.

Akt nákupu je samozrejme dôležitý, ale často k nemu nedôjde ihneď. A niekedy k nemu nedôjde vôbec. Spomeň si, ako si sa niekedy rozhodoval napríklad aj týždeň a viac nad nejakou investíciou. V podstate si premýšľal celý týždeň nad rozhodnutím, ktoré si uskutočnil hneď na začiatku.

Predajcovia sa pritom snažia o okamžitý  predaj. Po ukončení jedného obchodného stretnutia, hľadajú ďalšieho potenciálneho zákazníka rovnako, ako dravec hľadá svoju novú korisť. A nesledujú už príležitosť, ktorá síce nateraz uniká, ale je už rozpracovaná. Dosledovať tieto príležitosti do konca je ale väčšinou omnoho účinnejšie, ako jednorázové pokusy uspieť niekde inde. Schopný predajca dokáže príležitosť usmerňovať tak, že je klient postupne spracovávaný až kým u neho dôjde k trvalému rozhodnutiu nakúpiť. Pri systematickom spracovávaní dôjde s veľkou pravdepodobnosťou k opakovaným nákupom.

Možno si v tejto chvíli hovoríš, že píšem o dlhodobej a drahej reklame, ktorá manipuluje ľudí a oni kupujú len preto, že ide o výrobky z reklamy. Tiež si hovoríš, že ty na takú drahú reklamu nemáš, a preto to nie je pre teba. Na toto spracovávanie ale nepotrebuješ vždy drahú reklamu. Ide o to, aby si dostal ľudí do stavu, keď sa rozhodnú nakúpiť. K tomu potrebuješ nazhromaždiť dostatočné množstvo pôsobivých a pozitívnych vnemov v mozgu zákazníka. Môžeš tak vytvoriť nákupné rozhodnutie už počas obchodného stretnutia. Na reklamu nemusí byť použitých mnoho prostriedkov a niekedy takmer nič. V každom prípade sa ale musíš pokúsiť, aby v mozgu zákazníka došlo k nákupnému rozhodnutiu, inak nie si dobrý predajca.

Dá sa rozhodnutie o kúpe vyvolať vždy?

Odpoveď nie je vždy jednoznačná. Niečo ovplyvniť nemôžeš, napríklad akútnu potrebu uhasiť smäd, alebo nutnosť nakúpiť toaletné potreby. Väčšinu nákupných rozhodnutí ale ovplyvniť dokážeš. Len zriedkakedy sa stáva, že by sa niekto rozhodol raz a navždy a podľa toho konal pri každej kúpe. Ľudský mozog prijíma nové vnemy a na staré vnemy mnohokrát zabúda. Naša hlava preto pripomína pohár s vodou.

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

05dec8:30Biznis a spoločenská etiketa v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

05dec8:30Zákon o dani z finančných transakcií8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DzP

05dec8:30Biznis a spoločenská etiketa v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X