Týchto 10 zadávateľov reklamy pracuje s miliardovými rozpočtami
Dvesto najvýznamnejších zadávateľov reklamy v Amerike utratilo súhrnne v roku 2014 na reklamu enormných 137,8 miliardy dolárov. Podľa výročnej správy webu Ad Age 200 Leading National Advertisers ide v súvislosti s nákladmi na reklamu o dvojpercentný nárast oproti minulému roku.
Za minulý rok utratilo až 38 obchodných subjektov viac ako 1 miliardu dolárov na reklamu
Hoci by táto skutočnosť mohla pre reklamný sektor znieť ako sľubná správa, faktom je, že miera nárastu bola od roku 2010, kedy sa reklamný trh pozviechal, najnižšia. V správe sa ďalej objavuje tiež konštatovanie, že významní zadávatelia reklamy sa snažia o to, aby ich mediálne nákupy boli „účinnejšie“.
Za minulý rok utratilo až 38 obchodných subjektov viac ako 1 miliardu dolárov na reklamu. Pozrite sa na 10 najväčších „míňačov“.
10. Walt Disney Company
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,1 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 7,4 %. Veľkú časť peňazí investovala Walt Disney Company do marketingu, spojeného s filmovým kasovým trhákom Ľadové kráľovstvo (2013), pričom výrazné miesto tu má i spotrebný tovar inšpirovaný filmom.
9. LˈORÉAL
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,2 miliardy dolárov, pokles nákladov na reklamu bol vyčíslený na 2 %. Správa hovorí, že viacero značiek (Kiehlˈs, Urban Decay a NYX), rozvíjajúcich sa pod krídlami L´Oréal v roku 2014 najrýchlejšie, neminulo na reklamu nič alebo len veľmi málo.
8. Fiat Chrysler Automobiles
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,2 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 14 %. Fiat minulý rok prišiel s veľmi dôležitými kampaňami vrátane reklamy „Fix It Again, Tony“ (ide o hanlivý akronym, ktorý bol svojho času používaný ako vyjadrenie ku kvalite áut značky) a reklamy na Fiat 500 minicar, v ktorej hrá Sean „Diddy“ Combs.
7. American Express
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,4 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 7,9 %. Minulý rok sa spoločnosť prezentovala cieľom presmerovať svoj online rozpočet na programatické technológie – tie sú totiž potenciálne účinnejšie ako priamy predaj. Jedna z najzapamätateľnejších kampaní minulého roka bola tá, v ktorej hrá Tina Fey a v ktorej spoločnosť predstavuje novú EveryDay kreditnú kartu.
6. Ford Motor Company
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,5 miliardy dolárov, pokles nákladov na reklamu bol vyčíslený na 3,6 %. Aktivity marketingového tímu Fordu zahŕňali v minulom roku aj spot, ktorý sa vysielal počas Super Bowlu (pred zápasom), v ktorom hral James Franco, a takisto paródiu na jeden z reklamných spotov konkurenčného Cadillacu.
5. Verizon Communications
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 2,5 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 3,6 %. Minulý rok Verizon Communications uviedli na trh contentmarketingovú stránku SugarString, ale ukončil ju už o dva mesiace neskôr. K veľkým reklamám patrili aj projekty, naviazané na Smart Rewards program spoločnosti a zábavný spot „ice fishing gravity“ pre službu XLTE.
4. Comcast Corporation
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 3 miliardy dolárov, pokles nákladov na reklamu bol vyčíslený na 1,7 %. Pre Comcast Corporation bol rok 2014 pokazený kritikou zákazníckych služieb. Napriek tomu spoločnosť utratila veľa peňazí na reklamu vrátane star trekovského spotu, ktorý bol odvysielaný počas Super Bowlu.
3. General Motors Company
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 3,1 miliardy dolárov, pokles nákladov na reklamu bol vyčíslený na 0,7 %. Jednou z vyčnievajúcich kampaní General Motors bol v minulom roku i spot pre značku Chevrolet, uvádzajúci vôbec po prvýkrát v televíznej reklame homosexuálny pár. Tá istá značka tiež uzavrela product placement dohodu s Disney Marvel Studios, takže jej autá sa objavili vo filme Kapitán Amerika: Zimný vojak.
2. AT&T
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 3,3 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 0,1 %. Spoločnosť AT&T sa tiež ocitla medzi najväčšími business-to-business obchodníkmi minulého roka (podľa Ad Age spolu so spoločnosťami Apple či Microsoft). Minulý rok postupne odstavila dlhodobú kampaň „Itˈs Not Complicated“ a nahradila ju spotom „The Network Guys“.
1. Procter & Gamble
Spoločnosť minula v minulom roku na reklamu 4,6 miliardy dolárov, nárast nákladov na reklamu bol vyčíslený na 4,2 %. CPG gigant je tiež najväčším svetovým zadávateľom reklamy, a to aj napriek tomu, že sa podľa informácií z vedenia chystá v nákladoch na reklamu škrtať. Spoločnosť dala obrovské množstvo z rozpočtu na „digitálnu reklamu“, pretože verí, že online reklama je schopná väčšej investičnej návratnosti ako televízna alebo printová. Jednou z najpopulárnejších kampaní minulého roka bol spot Always #LikeAGirl, ktorý si na YouTube užívatelia pozreli 58-miliónkrát.