- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- 10 vecí, ktoré by ste v žiadnom prípade nemali hovoriť svojmu novému kolegovi
10 vecí, ktoré by ste v žiadnom prípade nemali hovoriť svojmu novému kolegovi
Stretávanie nových ľudí môže byť niekedy desivé a vytváranie nových vzťahov po nástupe do nového zamestnania je zastrašujúce. Pamätáte si na to, keď ste nastupovali do novej práce?
Ak ste na druhej strane a v práci ste už ostrieľaný človek, mali by ste sa zamyslieť nad tým, čo je vhodné povedať. Nový kolega môže byť nervózny a nevhodné slová ho môžu poriadne vystrašiť.
Aby sa cítil vítaný/á, mali by ste sa týmto slovám vyhnúť:
„Vy ste zlatý/á. Nechceli by si ísť na rande?“
Trápne by to bolo nielen pre vášho nového kolegu, ale aj pre vás. Tieto slová si nechajte na neskôr, keď sa o niečo viac spoznáte.
„Nezahadzujte sa s tými ľuďmi…“
Aj keby ste mali pádne dôvody, prečo niekoho v práci nenávidíte, nezaťažujte tým nového kolegu. Bude to znieť malicherne.
„Neznášam nášho šéfa/spolupracovníkov/všetko.“
Nový človek v práci býva lojálny k tomu, kto mu dal prácu. Ak vy máte s niečím problém, nechajte si to pre seba. Nový kolega si urobí názor sám.
„Veľa šťastia.“
Ak to myslíte úprimne, je to v poriadku. Pokiaľ to myslíte sarkasticky, ani to nevyslovte.
„Aký je váš plat?“
Je neprofesionálne pýtať sa na niečo takéto človeka, ktorého vidíte prvýkrát v živote.
„Držte sa ma a zvládnete to.“
Znie trochu arogantne núkať sa niekomu ako mentor. Danú osobu ani nepoznáte, nemôžete vedieť, či si to zaslúži.
„Tu je všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste uspeli.“
Iste, v niektorých prípadoch môžu byť takéto informácie užitočné, ale ponúknite ich svojmu novému kolegovi až po niekoľkých týždňoch. Na niektoré veci si totiž musí prísť sám.
„Hej… vy.“
Ak si nezapamätáte meno, aj napriek tomu, že je to zručnosť, ktorú by ste mali mať, požiadajte nového človeka o pripomenutie. Bude to lepšie, akoby ste kolegu mali oslovovať hej, ty, alebo hádať jeho meno.
„Prepáčte.“
Nenadužívajte toto slovo. Ak ste rozliali kávu a nechtiac kvapli aj na jeho stôl, je to v poriadku, ale ospravedlňovať sa za nič naozaj nemusíte.
Nepovedať nič
Najhoršie, čo môžete urobiť, je ignorovať novú osobu v kancelárii. Snažte sa byť zdvorilý, nech má kolega pocit, že je vítaný.