Ako nezískavať klientov
V jednom hoteli, keď som čakal na recepcii, stal som sa svedkom jednej zaujímavej situácie. Sledoval som ,,bojový stret“ troch ľudí, o ktorých som vedel, že sa venujú multi-level-marketingu v oblasti poisťovníctva, s mladým a neskúseným čašníkom. Jeden z týchto ľudí sa snažil zo všetkých síl čašníka zosmiešniť a pravdou je, že sa mu to úspešne darilo. Pre pobavenie svoje i svojich kolegov, trikrát so smiechom zmenil druh kávy, ktorú si predtým objednal. Hneď ako zistil, že čašník zneistel, začal ho ešte viac ,,spracovávať“.
Poznámky a otázky ktoré kládol, boli veľmi nepríjemné a mali za cieľ dostať čašníka ešte viac na kolená. Ten sa snažil správať ako profesionál, ale po chvíli nebol schopný tomuto hosťovi pripraviť účet. To bola ďalšia voda na mlyn človeku, ktorý už úplne stratil kontrolu nad tým, ako sa správať v niekoľkohviezdičkovom hoteli. Keď skončil svoj výstup a odchádzal, chválil sa svojim spoločníkom: ,,Ja som mu ale dal…“.
Keď mi tento nešťastný mladík podával kávu, ruky sa mu stále triasli. Bolo mi ho ľúto. Stopercentne ale viem, že tento mladík na tohto nepríjemného zákazníka veľmi dlho nezabudne a určite sa od neho nikdy nedá poistiť, a teda nedá mu zarobiť. Najpikantnejšie na tom je, že sme všetci čakali na začiatok druhej časti seminára o tom, ako sa správať pri predaji.
ms