- Podnikam.sk
- Články
- Ako začať podnikať
- Podnikateľský plán
- Akým výrazom by ste sa mali vyhnúť v biznis pláne?
Akým výrazom by ste sa mali vyhnúť v biznis pláne?
Kvalitný podnikateľský zámer je jedným z najdôležitejších krokov na ceste k samostatnosti. Spôsob, akým je štylizovaný, hrá pritom rozhodujúcu úlohu. Akým pojmom by ste sa v každom prípade mali vyhnúť?
Všeobecné frázy radšej nepoužívajte
- Neurčité, nejasné a všeobecné výrazy nemajú v biznis pláne čo hľadať.
- Žiadané sú konkrétne dáta, údaje a čísla.
- Vyhnite sa nepresným, neistým, vágnym pojmom. Rovnaké pravidlá platia aj pre slovné spojenia ako “a tak ďalej”, “okrem iného”, “približne” “asi” “circa”.
- S takýmito nekonkrétnymi formuláciami totiž riskujete, že ste ich nepochopili správne. Nespoliehajte sa, že čitateľ (používateľ) vášho podnikateľského plánu si ďalšie skutočnosti a nadväzujúce udalosti alebo javy sám domyslí.
- Čo konkrétne ste mali na mysli, keď ste tieto neurčité a vágne pojmy uviedli?
- Zmeňte ich. Inak riskujete stratu dobrého dojmu z kvalitného plánu. Neisté výrazy nahraďte faktickými, hodnovernými, špecifickými údajmi, dátami, faktami. Vaše výpovede sa stanú presvedčivejšími, hmatateľnými, zrejmými, jasnými. Zvýšite úroveň vášho biznis plánu.