Čo by mala obsahovať firemná webstránka?
Čím viac informácií na firemnom webe, tým lepšie
Základné pravidlá pri tvorbe webovej stránky
- Uveďte všetky potrebné informácie o tom kto ste, čo robíte, kontaktné informácie a ceny. Skúste si predstaviť, že ste potenciálny zákazník a zamyslite sa nad tým, čo by ste ako zákazník potrebovali na stránke zistiť, či vyhľadať. Kontaktné informácie by mali byť umiestnené tak, aby ich zákazník našiel čo najľahšie.
- Obohaťte stránku nejakými zaujímavými prvkami. Zákazníka môžu zaujať napríklad pekné fotografie, videá, pohybujúce sa prvky, zaujímavé farebné spracovanie.
- Dajte svojej stránke peknú, stručnú a jasnú štruktúru. Texty na stránkach by nemali byť prehustené, mali by byť pekne usporiadané. Medzery medzi riadkami by mali byť dostatočné, aby pre návšetníka stránky bol text ľahko čitateľný. Jednolivé texty a odseky môžu byť zvýraznené alebo farebne odlíšené. Mapa stránky by mala byť zostavená jasne, mali by byť presne určené, čo sa pod ktorým záhlavím nachádza.
- Zvoľte si stručný, jasný a ľahko zapamätateľný názov stránky. Názov stránky by mal byť čo najvýstižnejší, nemal by obsahovať čísla a pomlčky. Niekedy postačí len jediné slovo.
- Referencie od iných môžu poskytnúť potenciálnym zákazníkom informácie, ktoré ste na stránke neuviedli.
- Nezabudnite si svoju stránku optimalizovať (SEO). Ide vlastne o to, aby bola stránka ľahko dosiahnuteľná vyhľadávačmi. Stránka by mala byť dobre nakódovaná, mala by obsahovať vhodné slová v textoch na stránke (napríklad ak ponúkate reklamné služby v Prešove nezabudnite v textoch na stránke uviesť reklama, Prešov, potom vyhľadávač vašu stránku nájde), musí obsahovať dobré linkovanie, a správne slová v URL adresách.
- Nezabudnite stránku aktualizovať. Na stránke by sa mali nachádzať údaje, ktoré sú presné a čerstvé. Ak sa napríklad zmení adresa vášho podnikania, zmeňte to aj na svojej stránke. Ak začnete ponúkať nový výrobok, pridajte jeho obrázok, popis a ďalšie informácie na stránku.
- Bezpečnosť stránky je tiež veľmi dôležitá.
- Nezabudnite, aby stránka obsahovala všetko, čo vyžaduje zákon. Podľa zákona musí mať podnikateľ na stránke uvedené svoje obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania, identifikačné číslo, označenie registra, ktorý podnikateľa zapísal a číslo zápisu. Nie je však určené, kde sa tieto informácie majú nachádzať.
- Aj tu platí pravidlo: Buďte lepší ako konkurencia. Aby sme boli lepší ako konkurencia, mali by sme našu stránku obohatiť niečím výnimočným.
Ako vytvoriť web stránku
- analýza kľúčových slov a konkurencie vo vyhľadávaní v internetových vyhľadávačoch (Google, Zoznam, Yahoo a pod.)
- formátovanie alebo úprava dodaných textov pre web
- onpage optimalizácia web stránky pre vyhľadávače
- offpage optimalizácia web stránky, ktorá by mala obsahovať registráciu do minimálne 30-tich najkvalitnejších slovenských a českých katalógov firiem a web stránok
- inštalácia a meranie štatistík návštevnosti web stránky
Po vytvorení web stránky by mala spolupráca aj naďalej pokračovať, pretože je potrebné stránku upravovať a aktualizovať. Niekedy sa neskôr nájdu chyby, ktoré na začiatku neboli viditeľné. Nakoniec nezabudnite svoju web stránku prezentovať napríklad v novinách, v letákoch, v televízii a rádiu alebo na iných webových stránkach.
ph