Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ecomail rastie raketovou rýchlosťou. Líder českého a slovenského trhu hlási 38% rast a úspech v Poľsku

Ecomail portre ty 33.jpg
Foto: Ecomail
19. februára 2025 Autor Informačný servis Tlačiť

Česká e-mailová platforma Ecomail má za sebou mimoriadne úspešný rok 2024. Obrat spoločnosti medziročne vzrástol o 38 % na 157 miliónov Kč a počet platiacich zákazníkov v krajine sa zvýšil o 34 %. V Poľsku sa im vďaka úspešnej expanzii podarilo narásť o 716 %. Spoločnosť, ktorá vlani oslávila 10. výročie svojho vzniku, tiež výrazne posilnila svoj tím a na rok 2025 plánuje ďalšie inovácie.

Ecomail sa na českom e-commerce trhu pohybuje už 10 rokov. Aktuálne má za sebou veľmi úspešný finančný rok, počas ktorého dosiahol obrat 157 miliónov Kč. V porovnaní s rokom 2023, kedy bol vykázaný obrat 114 miliónov, ide o medziročný nárast približne o 38 %. Platformu v súčasnosti využíva viac ako 9 000 klientov, ktorí sú s poskytovanými službami spokojní. Len za posledný rok sa klientska základňa rozrástla o významné spoločnosti, ako sú GoOut, MAGU, 4camping a OREA Hotels.

Ruka v ruke s obchodným rastom spoločnosti Ecomail rastie aj počet zamestnancov. „Ľudia sú pre nás kľúčoví. Celkovo sme v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili kapacitu našich zamestnancov o štvrtinu. Chceme zachovať rovnakú kvalitu služieb pre našich klientov, preto najviac posilňujeme tím starostlivosti o zákazníkov,“ poznamenáva Jakub Stupka, spoluzakladateľ a COO platformy Ecomail.

Hlavnou výzvou v roku 2024 bola úspešná expanzia do Poľska, ktorá je jedným z kľúčových faktorov rastu – platforme sa v susednej krajine darí veľmi dobre a počet platiacich zákazníkov sa počíta na stovky. V roku 2024 vzrástol medziročne o 716 %. O expanziu sa aktuálne stará trojnásobne väčší tím, ktorý intenzívne pracuje na posilnení pozície značky na poľskom trhu. Spoločnosti sa podarilo integrovať s populárnymi platformami elektronického obchodu Shoper a IdoSell a usiluje sa o užšiu spoluprácu s hlavnými hráčmi v poľskom e-commerce sektore. Zástupcovia spoločnosti Ecomail zároveň posilňujú svoju prítomnosť na konferenciách v e-commerce odvetví a na veľtrhoch, vrátane formátu EXPO.

„V Poľsku sme boli úspešní najmä vďaka nášmu extrémne lokalizovanému prístupu. O našich klientov sa staráme s možno až prehnanou starostlivosťou – dostávajú od nás viac, ako očakávajú, či už ide o zákaznícku podporu alebo prácu našich obchodných manažérov. Poľský e-commerce rastie neuveriteľným tempom, preto by bola škoda nevyužiť vznikajúce príležitosti,“ vysvetľuje Štěpán Erbs, Head of Growth v Ecomailu. Zdôrazňuje, že lokalizácia je v Poľsku absolútnou nevyhnutnosťou – tlak na komunikáciu v poľštine je veľký a s angličtinou firmy neuspejú.

Jednou z komplikácií, ktorým spoločnosť Ecomail pri svojej expanzii čelí, je však súčasná vlna fúzií a akvizícií v poľskom e-commerce segmente, ktorá vedie k vytváraniu väčších celkov spájajúcich predtým samostatné spoločnosti. Príkladom je nedávne prevzatie poľskej spoločnosti Freshmail nadnárodnou spoločnosťou MailerLite.

Platforma v súčasnosti neplánuje expandovať na iné trhy. Jakub Stupka očakáva, že Poľsko si bude vyžadovať intenzívnu pozornosť minimálne počas nasledujúcich dvoch rokov. To však neznamená, že v roku 2025 nebudú žiadne novinky. „Neustále sa vyvíjame – dynamické prostredie e-commerce nás tlačí dopredu a my sa zameriavame na to, aby naši klienti mohli čo najlepšie využívať údaje o zákazníkoch, ktoré spracovávame v našej aplikácii. Neustále zlepšujeme naše automatizované kampane, pracujeme na nových integráciách nielen v oblasti e-commerce, ale aj v iných segmentoch. Okrem SMS plánujeme zaradiť aj push notifikácie, aby sme rozšírili možnosti komunikácie našich klientov,“ komentuje Jan Tlapák, CEO a spoluzakladatel Ecomailu.

V roku 2024 klienti prostredníctvom platformy poslali niekoľko miliárd e-mailov. Zo zverejnených štatistík vyplýva, že najsilnejším mesiacom bol december, čo je tak trochu výnimka – v rokoch 2022 a 2023 bol najúspešnejším mesiacom november. Potvrdzuje sa však trend, že najväčší objem odoslaných e-mailov prichádza v poslednom štvrťroku, kedy sa koná Black Friday a začína sa hlavná nákupná sezóna.

„Len na Black Friday, 29. novembra, naši klienti odoslali 23,2 milióna e-mailov, čo bol najúspešnejší deň v roku. Napríklad v segmente módy poslali o 60 % viac e-mailov ako počas bežnej prevádzky a dosiahli tiež lepšie výsledky – miera prekliku (CTR) z kampaní bola v priemere o 50 % vyššia,“ uzatvára Stupka.

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

e-mailová platformaEcomailPRúspech

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť
Zmeny v stavebnej legislatíve

apríl

28apr8:30Psychológia trhu a reklamy8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

28apr8:30Psychológia trhu a reklamy8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

29apr8:30Ako vyrobiť interaktívny report v Exceli od A po Z - workshop8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X