- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Je možné tlačiť v pokladnici aj iné doklady, mimo zákonom stanovených ?
Je možné tlačiť v pokladnici aj iné doklady, mimo zákonom stanovených ?
Otázka: V súlade so zákonom o ERP prostredníctvom dokladov označených ako „NEPLATNÝ DOKLAD“ (nakoľko je presne určené kedy sa vyhotovuje) nie je možné riešiť interné doklady používané, napr. v reštauračných pokladniciach na evidenciu objednávok do kuchyne a do baru. Prax je taká, že keď sa prijme objednávka od hosťa, zaeviduje sa v pokladnici a vytlačí sa objednávkový lístok do kuchyne či baru. Akým spôsobom je možné vytlačiť výstup tohto charakteru na pokladnici či fiskálnej tlačiarni?
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Zákon o ERP rieši problematiku evidencie prijatých tržieb na pokladnici a ustanovuje, aké doklady má pokladnica vytlačiť a ako musia byť označené. Povinnými výstupmi pokladnice teda sú pokladničné doklady (§ 2 písm. w), doklady („NEPLATNÝ DOKLAD“ a „VKLAD“), páska dennej uzávierky. Ak je v niektorých prevádzkach potrebné tlačiť aj iné doklady – napríklad objednávkový lístok, zákon o ERP tento prípad nerieši.
Zákon však nevylučuje vytlačenie aj iných dokladov. Pri tlači iných dokladov však treba dodržať požiadavku ustanovenú v § 4 ods. 2 písm. a) bod 7 zákona, t. j. vytlačenie ochranného znaku len na pokladničnom doklade (§ 2 písm. w) a páske dennej uzávierky, a to až po vytlačení iných údajov uvedených v § 8 ods. 1 a § 12 ods. 2. Je vecou výrobcu ako vyrieši tlač iných dokladov.
Zdroj: MFSR