Kamenné obchody podceňujú online prístup k informáciam
Cisco zverejnilo štúdiu, ktorá dokazuje, že na väčšinu zákazníkov majú pri ich nákupných rozhodnutiach najväčší vplyv informácie z online prostredia, vrátane spotrebiteľských hodnotení a recenzií.
Kupujúci preferujú informácie z webu
Najdôležitejšie zistenia
- nakupujúci požadujú lepší prístup k online informáciám priamo v obchodoch
- 78 percent všetkých nakupujúcich využíva internet pre získavanie informácií a nákup produktov a služieb,
- 71 percent nakupujúcich požaduje prístup k online informáciám priamo v obchode,
- prístup k informáciám zákazníci očakávajú rovnakou mierou prostredníctvom dotykových obrazoviek v obchodoch alebo na vlastných zariadeniach,
- nakupujúci požadujú čoraz vyššiu kvalitu nakupovania, vrátane lepšej viditeľnosti ceny, jednoduchšieho vyhľadávania produktov a rýchlejšieho spôsobu platby.
Online informácie majú silný vplyv na nákupné rozhodnutia
- online hodnotenia a recenzie na internete majú najväčší vplyv na nákupné rozhodnutie u 52 percent zákazníkov; pre 49 percent nakupujúcich je to odporúčanie rodiny a priateľov,
- za posledné 2 roky stúpol vplyv online recenzií a hodnotení odborníkov, spotrebiteľských skupín a bloggerov na nákupné rozhodnutia zákazníkov na úroveň 42 percent (nárast oproti minulému roku o 13 percent),
- 4/5 nakupujúcich dávajú pred odporúčaniami zamestnancov obchodov prednosť samoobslužnému prístupu k online informáciám
Záujem zákazníkov o mobilné informácie a personalizované služby rastie
- 65 percent nakupujúcich si pred nákupom v obchode robí prieskum na internete (nárast o 8 percent),
- 40 percent respondentov si najskôr produkty prezrie v obchode a následne ich zakúpi online,
- nákupy s využitím mobilných zariadení vzrástol oproti minulému roku o 20 percent,
- dve tretiny nakupujúcich majú záujem o personalizované ponuky, chcú však mať možnosť aktívne si vybrať, či budú personalizované ponuky dostávať