Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Kde hľadať inšpiráciu v podnikaní?

Inšpirácia v podnikaní
Fotobanka Pixmac
18. júla 2011 Tlačiť
V dnešnej dobe, keď sa všetko deje rýchlo, nastávajú veľké zmeny, rastie konkurencia, presadzujú sa u nás zahraniční investori, ktorí pohlcujú trh, musia naši podnikatelia flexibilne reagovať a neustále vylepšovať svoje podnikanie. Preto musia neustále rozmýšľať nad tým, kam investovať voľné peniaze, čo by im mohlo priniesť zisk, ktorá oblasť bude v budúcnosti prosperovať. Niektoré zaručené tipy na podnikanie cez internet ale určite existujú.

Ako podnikať

Najdôležitejším heslom pre úspech v podnikaní je málo utrácať a veľa investovať. Dosť veľa ľudí v dnešnej dobe žijú len konzumný život, sú pohodlní. Ale niektorí chcú v živote niečo dosiahnuť, snažia sa neustále hľadať, čo nové by mohli podniknúť. Hlavou sa im stále hmýria myšlienky, ktoré by chceli zrealizovať. Každý úspešný človek by sa mal orientovať na vzdelávanie, rozvoj svojej osobnosti a sebaovládanie. To sú princípy rozmýšľania, ktoré prinášajú úspech a to nielen v podnikaní, ale aj v osobnom živote. To platí aj pre podnikanie. Je potrebné stále hľadať nové cesty, nové riešenia, hľadať príležitosti a premieňať ich na zisky. Jednou z bariér rozvoja podnikania je, keď podnikateľ začne priveľa míňať. Všetky úspory, zisky, nahromadené zvyšné peniaze minie na drahé dovolenky, autá, atď. Podnikateľ by mal svoje peniaze, ktoré získal podnikaním vo väčšine investovať na rozvoj svojho podniku, na vstup na nové trhy, na rozširovanie ponuky, či sortimentu. Až zvyšok by si mal užívať na osobné účely.

V čom podnikať

Pri zodpovedaní otázky v čom podnikať by sme sa mali zamerať na to, čo v našom štáte, regióne či meste ešte chýba. Musíme hľadať medzeru na trhu a tam investovať svoje peniaze. Ďalej musíme mať pripravený dobrý podnikateľský plán. Podnikateľský plán obsahuje to, v čom chceme podnikať, kde chceme podnikať, odhad konkurencie, akú reklamu budeme využívať, koľko máme financií, odhad koľko financií môžeme získať. Veľmi dôležité je mať stanovené ciele. Mali by sme si dať ciele, ktoré sú reálne a je možné ich dosiahnuť.
V čom podnikať je veľmi ťažká otázka. Mohli by sme napríklad podnikať v oblasti, v ktorej sme pracovali počas nášho profesijného života. Dôvod je, že túto oblasť už dobre poznáme, máme kontakty a nemusíme získavať nové informácie o tejto oblasti.
Druhým tipom je oblasť, ktorú môžeme nazvať ako naše hobby. Dôvod je tiež to, že túto oblasť už čiastočne poznáme a navyše nás aj baví. To je veľmi podstatný dôvod, pretože potom aspoň máme väčšiu motiváciu. Napríklad, ak niekto rád pečie alebo varí, môže si otvoriť vlastnú reštauráciu.
Ďalšou oblasťou môže byť oblasť, ktorá ešte v našom regióne nie je veľmi podnikateľmi obsadená a zároveň sa vyznačuje tým, že má určitý potenciál na úspech. Alebo sa môžeme zamyslieť, čo konkrétne chýba nám, či už nejaký typ zábavy, obchody, služby.
Ďalší nápad je napríklad podnikať v tom, čo už v zahraničí existuje, ale u nás ešte nie. Ďalej sa môžeme rozhodnúť podnikať v niečom, v čom už niekto v našom okolí podniká, ale mali by sme naše podnikanie o niečo obohatiť.
Ďalšou možnosťou je podnikať ako franšízant, to znamená, že budeme podnikať v tom, čo už existuje, budeme ale musieť vložiť náš kapitál. Príklad je napríklad McDonalds, ktorý takto umožňuje predávať občerstvenie miestnym podnikateľom pod svojou značkou.
Je dobré si písať viacero nápadov počas dlhšej doby, zhodnotiť pozitíva a negatíva, vypočítať si koľko kapitálu budeme potrebovať, či máme kontakty na takého podnikanie, premyslieť si, čo špeciálne by sme mohli v našom podnikaní robiť, čo konkurencia ešte nemá. Je potrebné si premyslieť, či budeme schopní zohnať dodávateľov, aké približné tržby možno očakávať, koľko potenciálnych zákazníkov by sme mohli získať.
Nápady na podnikanie možno nájsť aj na internete. Existuje viacero webových stránok kde sú rozpísané mnohé podnikateľské nápady, možno sa niektorí z nich hodí do nášho prostredia. Tam nájdeme nápady z celého sveta. Sú tam rôzne inšpirácie, čo chcú ľudia dosiahnuť, čo im chýba. Mohli by sme to využiť ako podnikateľský nápad.
V našej spoločnosti sa ešte stretneme s názorom, že muži majú robiť typické mužské činnosti a ženy typické ženské činnosti. Nie vždy to tak však musí byť a aj muž môže byť dobrým kaderníkom či módnym návrhárom. Aj ženy môžu opravovať počítače, stavať domy, viesť dopravnú spoločnosť. Takže ani tu by sme sa nemali zastaviť a nemalo by to byť bariérou v tom, že chceme podnikať.  Najdôležitejšia vec je neustále rozmýšľať smelo dopredu a veriť si, že to, čo naozaj chceme aj dosiahneme.
ph

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako začať podnikať

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

august

18aug8:30Aktuálne zmeny Infozákona a najčastejšie problémy aplikačnej praxe v druhom polroku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X