Podnikanie podľa Ruského kolesa
Hlavným poslaním každej firmy je ponuka tovarov alebo služieb, za ktoré sú zákazníci ochotní zaplatiť. Ale ako dosiahnuť, aby zákazníci neustále vyhľadávali len jednu firmu a nemali snahu hľadať u konkurencie? Ako nájsť viac takýchto zákazníkov? Ako zlepšiť svoje obchodné výsledky? Snaha o zlepšenie predstavuje len časť toho, čo ti môže zarobiť peniaze. Čo je tým ďalším krokom? Čo máš urobiť na ceste k úspechu?
Podnikáš kvôli peniazom
Paradoxné ale je, že ak chceš zarobiť peniaze, najskôr musíš nejaké minúť. Bohužiaľ, väčšina marketingového úsilia buď nevzbudí potrebnú pozornosť zákazníkov, alebo pritiahne pozornosť nie tam, kde si praješ. Zvýšenie odbytu je ale možné. Spočíva v zmene orientácie z jednorázových obchodov na dlhodobú spoluprácu so zákazníkmi. Inými slovami, namiesto jednorázových nákupov nových a nových zákazníkov, dosiahnuť opakované nákupy stálych klientov. Pritom počet tých stálych bude mať sklon rásť.
Klúč stratégie Ruského kolesa
Toto je kľúčom stratégie Ruského kolesa. Pri čítaní tejto publikácie zistíš, že je ľahšie a väčšinou tiež výnosnejšie, predávať už existujúcim zákazníkom, ako sa pokúšať predávať len tým, ktorí zákazníkmi ešte nie sú. Nových zákazníkov ale pritom musíš neustále vyhľadávať. Jednak aby nahradili tých, ktorých časom stratíš a tiež kvôli dosiahnutiu vyššieho zisku. Hrubou chybou ale je, že mnoho podnikateľov sa jednostranne zameriava na neustále hľadanie nových klientov. Zabúdajú ale, že tí, ktorí už nakúpili, môžu nakupovať opäť. Len je pre to dôležité niečo urobiť.
V každej ľudskej činnosti to približne len 5% ľudí dotiahne úplne nahor a 95% ľudí ostane dole. A my sa teraz budeme baviť o tom, čo musí človek urobiť, aby tam neostal. Čo musí urobiť človek, ktorý možno nemal šťastné detstvo, ktorý sa narodil chudobný alebo prišiel o všetko, ktorý je starý, neatraktívny, nemocný, ktorý má veľa problémov. A tiež sa budeme baviť o tom, čo mu bráni v tom, aby dosiahol úspech.
Základné pravidlo podnikania podľa Ruského kolesa znie: Prispôsobiť sa musí vždy predajca a nie zákazník. |
---|
Takto zameraný podnikateľ preto premýšľa skôr o tom, čo chce zákazník, a nie o tom, čo jeho firma skutočne ponúka. Namiesto dodávania určitých konkrétnych produktov, vyhľadáva a rieši problémy zákazníkov. A to s predstihom.
Čo vlastne zákazníci hľadajú? Čo chcú? Čo ich zaujíma a čo ich bude zaujímať v budúcnosti? Pozrime sa na súčasné trendy v ďalších úrivkoch v knihe od Iva Tomana.