Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Podnikanie podľa Ruského kolesa

AP Photo/Denis Farrell
12. apríla 2011 Zdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze -Ruské kolo. Tlačiť

Hlavným poslaním každej firmy je ponuka tovarov alebo služieb, za ktoré sú zákazníci ochotní zaplatiť. Ale ako dosiahnuť, aby zákazníci neustále vyhľadávali len jednu firmu a nemali snahu hľadať u konkurencie? Ako nájsť viac takýchto zákazníkov? Ako zlepšiť svoje obchodné výsledky? Snaha o zlepšenie predstavuje len časť toho, čo ti môže zarobiť peniaze.  Čo je tým ďalším krokom? Čo máš urobiť na ceste k úspechu?

 

Podnikáš kvôli peniazom

Paradoxné ale je, že ak chceš zarobiť peniaze, najskôr musíš nejaké minúť. Bohužiaľ, väčšina marketingového úsilia buď nevzbudí potrebnú pozornosť zákazníkov, alebo pritiahne pozornosť nie tam, kde si praješ. Zvýšenie odbytu je ale možné. Spočíva v zmene orientácie z jednorázových obchodov na dlhodobú spoluprácu so zákazníkmi. Inými slovami, namiesto jednorázových nákupov nových a nových zákazníkov, dosiahnuť opakované nákupy stálych klientov. Pritom počet tých stálych bude mať sklon rásť.

 

Klúč stratégie Ruského kolesa

Toto je kľúčom stratégie Ruského kolesa. Pri čítaní tejto publikácie zistíš, že je ľahšie a väčšinou tiež výnosnejšie, predávať už existujúcim zákazníkom, ako sa pokúšať predávať len tým, ktorí zákazníkmi ešte nie sú. Nových zákazníkov ale pritom musíš neustále vyhľadávať. Jednak aby nahradili tých, ktorých časom stratíš a tiež kvôli dosiahnutiu vyššieho zisku. Hrubou chybou ale je, že mnoho podnikateľov sa jednostranne zameriava na neustále hľadanie nových klientov. Zabúdajú ale, že tí, ktorí už nakúpili, môžu nakupovať opäť. Len je pre to dôležité niečo urobiť.

 

V každej ľudskej činnosti to približne len 5% ľudí dotiahne úplne nahor a 95% ľudí ostane dole. A my sa teraz budeme baviť o tom, čo musí človek urobiť, aby tam neostal. Čo musí urobiť človek, ktorý možno nemal šťastné detstvo, ktorý sa narodil chudobný alebo prišiel o všetko, ktorý je starý, neatraktívny, nemocný, ktorý má veľa problémov. A tiež sa budeme baviť o tom, čo mu bráni v tom, aby dosiahol úspech.

 

Základné pravidlo podnikania podľa Ruského kolesa znie: Prispôsobiť sa musí vždy predajca a nie zákazník.

 

Takto zameraný podnikateľ preto premýšľa skôr o tom, čo chce zákazník, a nie o tom, čo jeho firma skutočne ponúka. Namiesto dodávania určitých konkrétnych produktov, vyhľadáva a rieši problémy zákazníkov. A to s predstihom.

Čo vlastne zákazníci hľadajú? Čo chcú? Čo ich zaujíma a čo ich bude zaujímať v budúcnosti? Pozrime sa na súčasné trendy v ďalších úrivkoch v knihe od Iva Tomana. 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X