Objednané dnes, dodané dnes: Obchodná hodnota doručenia v rovnaký deň
Nakupovanie prostredníctvom internetových obchodov významne zmenilo dynamiku predovšetkým v oblasti a možnostiach doručovania. V súčasnej dobe sa kladie dôraz predovšetkým na rýchlosť a niektoré subjekty už sú schopné ponúkať i doručenie v ten istý deň, resp. do 24 hodín. Ako to funguje a aké sú výhody.
Využívanie informačných a komunikačných technológií v oblasti bežných nákupov na úrovni dodávateľ-spotrebiteľ pretvorilo celý systém predaja od výberu tovaru, cez jeho zaplatenie až po obdržanie. Nákupy v kamenných obchodoch síce stále zostávajú dôležitou súčasťou uspokojovania potrieb zákazníkov, pomer nákupov realizovaných online a osobne sa významným spôsobom zmenil a objem tovaru nakúpeného online sa stále zvyšuje. To súvisí najmä s výhodami spojenými s elimináciou obmedzenia v podobe otváracej doby. Vedľa nutnosti počkať na doručenie, aby si zákazník mohol tovary či produkty prezrieť a vyskúšať patrí medzi hlavné nevýhody nákupov na internete doručovacia lehota, ktorá sa bežne pohybuje okolo dvoch až troch dní, ak je tovar na sklade a vzdialenosť k miestu doručenia nie je píliš veľká. I túto nevýhodu je však v dnešnej dobe možné relatívne jednoducho odstrániť.
Možnosti a flexiblita doručovania online objednávok
Schopnosť ponúknuť zákazníkom služby, ktorými iní dodávatelia nedisponujú, je veľkou konkurenčnou výhodou a flexibilne doručovanie do tejto kategórie rozhodne patrí. Najčastejšie možnosť rozvozu do 24 hodín poskytujú spoločnosti, ktoré k tomuto účelu môžu využívať vlastné dopravné prostriedky. U menších e-shopov alebo subjektov využívajúcich služieb tretích strán tento variant expresného doručovania tovaru však obvykle chýba. I to je však možné zmeniť. V súčasnej dobe sa objavujú doručovateľské spoločnosti fungujúce práve na princípe špecifického plánovania využitia vozového parku, ktoré rozvoz v ten istý deň sú schopné zaistiť. Spolupráca s týmito spoločnosťami je ideálnou voľbou, ak chcete svojim zákazníkom ponúknuť služby s pridanou hodnotou a získať výhodu nad konkurenciou.
Ako funguje doručovanie tovaru v rovnaký deň a jeho výhody
Spolupráca so subjektami, ktoré umožňujú zaistiť dodávku objednávok vo veľmi krátkom čase (do 24 hodín alebo v ten istý deň), je pre predajcov výhodná predovšetkým možnosťou vyhovieť neštandardným požiadavkám zákazníkov, ktorí potrebujú objednané produkty v čo najkratšom čase. Táto služba je prednostne využívaná u výrobkov s výrazne krátkou spotrebou, ako sú potraviny či kvety, prípadne pre väčšie nákupy, ktoré je nutné realizovať expresne. Najčastejšie sa s ňou tak stretneme pri doručovaní hotových jedál. I v prípade e-shopov s iným tovarom predstavuje však možnosť expresného doručenia výraznú výhodu, predajca naň však musí byť odpovedajúcim spôsobom pripravený – služba využíva princíp doručovania vo voľných slotoch, naloženie a predanie tovaru tak musí prebehnúť v minimálnych časoch, čo vyžaduje:
- tovar musí byť pri príchode dopravcu správne zabalený a pripravený k predaniu
- predajca musí zaistiť, aby miesto, kde k predaniu tovaru dôjde bolo dobre prístupné a ľahko obsluhovateľné
- komunikácia medzi predajcom musí byť presná
- ponuka musí byť obmedzená tak, aby bola reálne uskutočniteľná (teda najčastejšie lokálne/regionálne)
Efektívne doručovanie v ten istý deň čiže maximálne do 24 hodín kladie na predajcu vysoké požiadavky a často tak musí vypracovať špecifický plán pre prioritizáciu dodávok v tomto režime so zaistením rýchleho vychystania.
Peter Kováč
Copywriter
Copywriter, ktorý píše od roku 2017 a má skúsenosti aj v oblasti SEO. Vytvára jasné a účinné texty, ktoré dokáže ľahko prispôsobiť potrebám klienta a jeho zákazníkov. Okrem toho sa venuje aj technologickým témam a niektoré jeho texty nájdete na produktvdetaile.sk.
Informačný servis