Objem internetovej reklamy vzrástol v prvom polroku o 15,5 %
Kategória paid for search a display v sledovanom období hodnotu 26,16 mil. eur.
Na tomto raste sa podieľali všetky médiá na trhu
Objem internetovej reklamy za prvý polrok tohto roka na Slovensku dosiahol 35,75 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka tak vzrástol o 15,5 %. Informovala o tom spoločnosť IAB Slovakia. V prvej polovici roka firma pristúpila k prerozdeleniu objemu nečlenských médií medzi takzvané paid for search a display. „Cieľom nového prerozdelenia bolo dostať sa k reálnejšiemu objemu display reklamy,“ uviedla spoločnosť.
Zo sumárneho pohľadu dosiahla kategória paid for search a display v sledovanom období hodnotu 26,16 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 11,8 %. Podľa IAB Slovakia sa pod rast podpísali najmä nečlenské nadnárodné médiá. „Slovenský „display“ sa v raste v tomto polroku zastavil. Hodnota display trhu však predstavuje zaujímavú príležitosť a signál pre všetkých hráčov o jej nové prerozdelenie v ďalšom období,“ konštatovala spoločnosť.
Kategória classifieds and directories vykázala nárast oproti prvému polroku 2013 o 26,8 %. Na tomto raste sa podľa zverejnených informácií podieľali všetky médiá na trhu. IAB Slovakia zatiaľ nezverejnila dáta a odhad k vývoju video a mobilnej/tabletovej reklamy.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Jej cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov.