Porovnanie s konkurenciou
Mnoho ľudí bohužiaľ ignoruje malé problémy, ktoré hnevajú zákazníkov. Pritom sa tieto problémy dajú ľahko identifikovať. S pomerne malým úsilím si môžeme vytvoriť prehľad jednotlivých oblastí, ktoré môžu byť užitočné pri zlepšovaní vzťahov s existujúcimi i potenciálnymi zákazníkmi.
Ako si na tom so svojimi službami v súčasnosti?
Pre rýchle porovnanie si skús vyplniť tabuľku s hlavičkou – ,,Zákazníci požadujú“ – ,,Konkurencia ponúka“ – ,,Ja ponúkam“. Pod prvú kategóriu, v prvom stĺpci (Zákazníci požadujú) do jednotlivých riadkov vypíš nasledujúce oblasti: Kvalita, Výnimočnosť, Nízke ceny, Sortiment, Servis výrobkov, Spoľahlivosť, Dodanie tovaru na ľubovoľné miesto, Prvý dojem, Informácie, Dostupnosť, Rýchlosť, Úverové služby, Záruka, Poradenstvo, 24 hodín denne – 7 dní v týždni, Znalosti, Telefonáty prepojené okamžite a správne, Zdvorilá pomoc.
Následne doplň k týmto oblastiam fakty priradené konkurencii a sebe. Získaš prehľadnú tabuľku, porovnávajúcu poskytované služby. Na toto je konkurencia dobrá – aby si sa s ňou porovnal a zistil ako si na tom s úrovňou poskytovaných služieb. Nájdeš tak viac príležitostí k svojmu zdokonaleniu.
Urob objednávku u konkurencie a sleduj, ako ju vybavujú. Zistíš tak, že sprievodné služby sú významným nástrojom zvyšovania konkurencieschopnosti. Osobná návšteva firemných priestorov je cennou špionážnou metódou. Ale pozor! Nie aby si konkurenciu kopíroval. Tým nič nevyriešiš. Ty sa od konkurencie musíš odlíšiť. A ešte niečo, nemýľ si špionáž so sabotážou.