Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Rušenie kontaktných miest daňových úradov nemá zhoršiť dostupnosť služieb

Rušenie kontaktných miest nemá zhoršiť dostupnosť služieb
Daòový úrad na Ševèenkovej ulici v Bratislave. Posledný termín na podanie daòového priznania je 31. marec. V období preberania priznaní majú úrady predåžené stránkové dni podľa regionálnych podmienok a potrieb. Informácie o úradných hodinách pre všetky daòové úrady sú zverejnené na webe Daòového riaditeľstva: www.drsr.sk. Bratislava, 29. marec 2011. Foto: SITA/Nina Bednáriková Ilustračné foto SITA
10. decembra 2012 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Klientom spádových oblastí šiestich rušených kontaktných miest budú daňové úrady poskytovať kompletné portfólio služieb správy daní na najbližších pobočkách daňových úradov, ktoré z pohľadu dostupnosti nepredstavujú pre verejnosť žiadny problém.

 
Konštatuje to Finančné riaditeľstvo SR, podľa ktorého si zrušenie kontaktných miest v Starej Turej, Seredi, Sládkovičove, Fiľakove, Poltári a Svite vyžiada aj presun zamestnancov.
 

Daniari presunú zamestnancov

„Presúvame zamestnancov a agendu tých kontaktných miest, ktorých vzdialenosť od pobočky daňového úradu nie je väčšia ako 20 km a budeme presúvať maximálne 10 zamestnancov z každého kontaktného miesta. Dôvodom tejto zmeny je zrýchlenie procesu vybavenia požiadavky klienta na príslušnej organizačnej zložke práve z dôvodu odbúrania zbytočného toku dokumentov medzi súčasnými kontaktnými miestami a pobočkami daňových úradov, ale aj z dôvodu organizačne kvalitnejšieho personálneho zabezpečenia na najbližšej organizačnej zložke tak, aby bol klient vybavený komplexnejšie,“ uviedlo pre agentúru SITA finančné riaditeľstvo. 
 
 
 
Postupné prehodnocovanie počtu organizačných zložiek daňových úradov, a to najmä kontaktných miest, sa podľa stanoviska Finančného riaditeľstva SR koncepčne predpokladalo v rámci programu UNITAS, teda projektu postupného zjednotenia výberu daní, ciel a odvodov. Kľúčovým faktorom prehodnotenia počtu kontaktných miest bola pritom efektivita ich prevádzky a zabezpečenie čo najkomplexnejšej obsluhy podnikateľov z jedného kontaktného bodu. „Redukcia kontaktných miest sa posudzovala z pohľadu ich vzdialenosti k najbližším organizačným zložkám a z hľadiska počtu ich zamestnancov, ale aj tak, aby štruktúra a počet kontaktných bodov zodpovedala koncepcii ich členenia na trvalé kontaktné miesta, dočasné kontaktné miesta, ktoré by fungovali v obdobiach zvýšeného kontaktu daňových subjektov na daňových úradoch, a aj kontaktné miesta, ktoré by napr. fungovali v súčinnosti s ďalšími organizáciami, ktoré poskytujú služby verejnosti,“ informuje finančné riaditeľstvo. 
 
Šesť spomínaných kontaktných miest v Starej Turej, Seredi, Sládkovičove, Fiľakove, Poltári a Svite zruší finančné riaditeľstvo od 1. januára 2013. Správa daní daňových subjektov v ich pôsobnosti bude od 2. januára zabezpečovaná v doterajšom rozsahu a v nezmenených úradných hodinách na iných organizačných zložkách. Agendu zanikajúceho kontaktného miesta v Starej Turej v januári preberie kontaktné miesto v Myjave. Agendu zo Serede preberie pobočka v Galante a do rovnakej pobočky sa presunie aj agenda zo Sládkovičova. Daňovníci z Poltáru a Fiľakova budú využívať pobočku v Lučenci a agendu zo Svitu preberie pobočka v Poprade. 
 
Daňová a colná správa prešli reformou k začiatku tohto roka. Od 1. januára 2012 vznikla nová Finančná správa SR, ktorá spája daňové orgány a colnú správu. Túto novú finančnú správu tvorí Finančné riaditeľstvo SR, daňové úrady, colné úrady, Kriminálny úrad finančnej správy a Kompetenčné centrum finančných operácií. To sa však na základe rozhodnutia ministerstva financií taktiež ruší a jeho kompetencie sa presúvajú na finančné riaditeľstvo. Kontaktné miesta poskytujú občanom základné informácie z oblasti daňovej problematiky a zároveň slúžia ako miesto pre splnenie si základných povinností.

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Dane

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

20jan8:30Zadávanie zákaziek na nadlimitnom elektronickom trhovisku (NET) - Workshop8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Verejné obstarávanie-obstarávateľ

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X