Slováci by mali nakupovať viac slovenských výrobkov
Hlavným cieľom projektu Kvalita z našich regiónov je podporovať aktivity, ktoré smerujú k zvýšeniu podielu domácich produktov a zlepšeniu makroekonomických ukazovateľov Slovenska. Slovenské výrobky by mali byť podľa spoločnosti GFK Slovakia označený jednotným logomBRATISLAVA 27. apríla (SITA) – Zvýšenie podielu domácich produktov na trhu a zlepšenie makroekonomických ukazovateľov Slovenska je hlavným cieľom projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu SR. „Chceme, aby Slováci nakupovali slovenské produkty, aby vedeli, čo je slovenský výrobok, pretože v porovnaní s okolitými krajinami je u nás podiel slovenských výrobkov na pultoch len niečo okolo 50 percent, “ povedal dnes na tlačovej besede v Bratislave prezident zväzu Pavol Konštiak. Prostredníctvom projektu chce Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) presvedčiť občanov, prečo sú slovenské výrobky dobré. „Nechceme však len diskutovať a presviedčať občanov, ale spolu s podnikateľmi, výrobcami a obchodníkmi chceme osloviť politikov, aby konečne na Slovensku zaviedli systém alebo princípy, aby Slovensko bolo vždy na prvom mieste,“ uviedol Milan Muška zo Združenia miest a obcí Slovenska a dodal, že by sme mali to „naše slovenské“ politicky a ekonomicky podporovať.Medzi ďalšie ciele projektu Kvalita z našich regiónov patrí napríklad vzdelávanie občanov, aby získali základné ekonomické znalosti, ktoré im pomôžu rozhodovať sa pri nákupe z pohľadu makroekonomiky, či vysvetliť širokej verejnosti, prečo je pre nich výhodné nakupovať výrobky, ktoré boli dopestované alebo vyrobené v národnom regióne. Podľa slov Anny Buzinkay zo spoločnosti GFK Slovakia by bolo potrebné posilniť osvetové a výchovné aktivity zamerané na podporu nákupu slovenských výrobkov. „Slováci by privítali predovšetkým jednotné označenie slovenských výrobkov, pričom logo Kvalita z našich regiónov je spotrebiteľmi vnímané najlepšie,“ uviedla Buzinkay.
Ďalším cieľom je napríklad podpora zamestnanosti, podpora prvovýrobcov, výrobcov a predajcov v regiónoch Slovenska. „Jedným z hlavných cieľov projektu je rovnako aj vzdelávanie spotrebiteľa ohľadom významu kvality produktov s dôrazom na potraviny a ich súvislosť so zdravotným stavom jedinca a spoločnosti,“ na tlačovej konferencii povedala autorka projektu zo ZOCR SR Bohumila Tauchmannová.
Podstatné sú podľa slov Tauchmannovej tiež aktivity v regiónoch v spolupráci so samosprávou, ako aj spolupráca podnikateľských subjektov alebo označovanie výrobkov. „Tie sú označené logom so štátnym znakom na väčších vizuáloch, bez štátneho znaku na menších,“ uzavrela autorka projektu Kvalita z našich regiónov.