SMS a e-mailové správy v 2. kole informačnej kampane v polovici apríla dostalo 2 675 odvádzateľov poistného.
Platbou obratom reagovalo 666 odvádzateľov poistného
Sociálna poisťovňa (SP) pokračuje v pilotnom projekte rozosielania SMS a e-mailových správ, v ktorých upozorňuje (zatiaľ skupinu SZČO v rámci pobočky Bratislava) na bežné nedoplatky na poistnom. V polovici apríla SP rozoslala správy, v ktorých živnostníkov a ostatné SZČO upozornila na neuhradené poistné za marec 2014. Výsledkom sú úhrady v celkovej sume 58 336 eur, o ktorú sa znížili pohľadávky SP.
„Po prvom kole zaslaných SMS správ dlžníkom, kedy Sociálna poisťovňa znížila svoje pohľadávky o 25 tisíc eur, je to teda výraznejší úspech,“ komentoval výsledky hovorca SP Peter Višváder.
SMS a e-mailové správy v 2. kole informačnej kampane v polovici apríla dostalo 2 675 odvádzateľov poistného. Platbou obratom reagovalo 666 odvádzateľov poistného a uhradili takmer 18 % celkovej pohľadávky za marec. „Ak SZČO dostane oznam o vzniknutom dlhu, odporúčame, aby ho čo najskôr uhradila alebo komunikovala s pobočkou Sociálnej poisťovne o vzniknutej situácii a jej vyriešení,“ radí Višváder.
Cieľom zasielania správ, ako ústretového kroku voči SZČO, je informovať ich o aktuálnom nedoplatku (správa neinformuje o prípadných starších dlhoch) a pripomenúť im, aby ho čo najskôr uhradili. Môžu sa tak vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu (napr. exekúcii).