Thajská reklama s veľkou dávkou rasizmu
Kontroverzná reklama, ktorú vytvorila thajská kozmetická spoločnosť, spustila nával kritiky.
„Len ak budeš biela, vyhrávaš.“
„Keď som večne bledá, cítim sa sebaisto.“
Tridsať sekundový spot nesie až príliš rasistickú myšlienku. Cris Horwang , herečka s bledou pleťou, pre spoločnosť Seoul Secret v spote sľubuje, že produkt nazvaný Snowz „pomôže, aby ste sa opäť nestali tmavými“.
Napriek tomu, že produkty na „bielenie pokožky“ sú v ázijských krajinách, vrátane Thajska, veľmi populárne, ľudia vyjadrujú odpor a sťažujú sa na reklamu nesúcu kompromitujúce myšlienky.
Reklama predstavuje vzor rasizmu, ktorý existoval v Thajsku už dlhú dobu. Ľudia s bledšou pokožkou boli vnímaní ako nositelia privilégia a statusu v multietnickej spoločnosti.
Profesor sociológie a antropológie v Thajsku sa pre CNN vyjadril: „Thajská spoločnosť chce byť súčasťou medzinárodného spoločenstva, tým pádom sú aj myšlienky krásy prenášané zo západu do Thajska“.
Spôsob myslenia, v ktorom sú tí, ktorí vyzerajú ako zo západu, určitým spôsobom uprednostňovaní, zhoršuje sociálne nerovnosti.
„Donútili nás podmaniť sa tejto zvrátenej logike. Vytvorili zlú hodnotu. Propagovali šialenstvo stať sa belochom.“ Komentáre na populárnom thajskom internetovom fóre vyjadrovali nechuť a vzdor.
Nejedná sa však o prvý prípad, kedy bola thajská reklama obvinená z rasizmu. Kam až hranice propagácie môžu siahať?
Video si môžete pozrieť tu:
https://www.youtube.com/watch?v=RGXFq-jKVaQ