Toto bol najhorší obchodný telefonát v histórii…
Pôvodne som mal pre vás nachystaný iný článok, ale pred chvíľou som dostal jeden telefonát. Právom mu patrí prívlastok „neuveriteľný“. Preto som mu dal prednosť. Pokúsim sa vám ho aspoň približne zreprodukovať. Ľutujem, že sa mi ho nepodarilo nahrať. Vopred sa ospravedlňujem mládencovi z toho telefonátu, ak si to tiež prečíta. Ale myslím, že sa mu tento komentár zíde. Bol to totiž absolútne najhorší obchodný telefonát, aký som kedy dostal…
Najhorší obchodný telefonát v histórií
„Pán Mišík? Ešte stále podnikáte v Bratislave?“ – Touto otázkou síce získal moju pozornosť, ale bohužiaľ nijako nesúvisela s ďalším obsahom telefonátu.“Chcem s vami hovoriť ohľadne burzových obchodov…“ – Tu som ho chcel zastaviť, ale bol som zvedavý, čo bude ďalej. Viete, profesionálna deformácia. Takto to išlo ďalej…
„Určite poznáte automobilku BMW. Nedávno robila výhľad na ďalšie obdobie a vyzerá to veľmi dobre. Vybudovala novú fabriku v Maďarsku a ide na trh uviesť nový model XY a bla-bla. Myslíte, že ich akcie poklesnú? Nie, pôjdu hore. Odhadujem, že pri bla-bla (použil nejaké burzové výrazy) ich akcie porastú o 10%. Pri vývoji bla-bla (zase burzové výrazy) to znamená zhodnotenie až o X%. Oplatí sa do toho investovať. My vám otvoríme účet na stránke XY, kde si pošlete hotovosť a môžete obchodovať. Vieme sa na začiatok baviť o 20.000 €?„Čo?! To ma už dorazilo úplne, tak som mladíkovi povedal, že do burzových obchodov neplánujem investovať. Nezaskočilo ho to, pretože hneď „zakontroval“: „A vy poznáte iný spôsob, ako za pár týždňov zarobiť 50%? Môžete si sám určovať do čoho investujete, môžete aj do ropy a bla-bla, kedykoľvek si môžete vaše peniaze aj vybrať, ak kliknete na Vybrať finančné prostriedky, alebo previesť na inú menu…“ a nasledoval výpočet ďalších neodolateľných výhod investovania tisícov Eur cez telefón.
Po mojom ďalšom odmietnutí to už vzdal, ale iba zdanlivo. Posledným klincom do rakvy totiž bola poznámka: „Ak by ste náhodou zmenili názor, pošlem vám e-mailom nejaké info. Možno si otvoríte oči a potom aj investičný účet.“ Podáte mi prosím niekto pohár vody? Ale ja vydržím veľa, tak pri diktovaní mojej mailovej adresy (zaujíma ma, čo to bolo za firmu): „Martin zavináč Akopredavať, píše sa bez mäkčeňa…“ mi dal ranu z milosti: „Viem, nie som predsa retard!„Nie som si istý, či to nebol len nejaký žart. Lebo to bola naozaj silná káva. Som naozaj šokovaný, že niekto dovolí, aby jeho ľudia takto telefonovali. Ak robíte predaj po telefóne, nahrajte sa a vypočujte si to. Ak by vám niekto tým štýlom zavolal, ako by ste sa cítili? Aj pri telefonovaní ide o komunikáciu medzi ľuďmi. Rozprávali by ste sa takto s vašim blízkym priateľom? Ak nie, nehovorte tak ani so zákazníkmi. Nezaslúžia si to, sú to tiež ľudia.Predaj po telefóne je asi najťažší predaj, aký poznám. Ale tiež má svoje pravidlá a nemusí nutne znamenať „hon na zákazníka“. Hlavne vo firme, ktorá chce mať dlhšiu životnosť ako len jednu telefonickú kampaň…