Toto je váš zákazník, zoznámte sa!
Časy, kedy ste len tak zavolali a dohodli ste si so zákazníkom stretnutie, sú už dávno preč. Dokonca aj keď sa stretnete, ten človek je rozptýlený, nedôverčivý a má na vás málo času. Je vám to povedomé? Tak sa prosím zoznámte, je to váš súčasný zákazník!
Čo sa stalo s tradičným zákazníkom?
Prečo sa zákazník za posledných pár rokov tak zmenil? Lebo sa zmenilo prostredie v ktorom žije. Je jedno či je to podnikateľ alebo zamestnanec. Aby dosiahol také výsledky ako pred 5 rokmi, musí podať aspoň o tretinu väčší výkon. To ho stojí veľa času. Preto sa veciam nemôže venovať toľko, koľko by potreboval.
Informácie vníma iba povrchne, preto sa v nich nevie zorientovať. A keďže rozhodovanie sa bez dostatku informácií je riskantné, radšej veci necháva také, aké sú. Alebo to prinajmenšom odkladá na neskôr. Do „územia nikoho“. Hlavne ak ho to má stáť peniaze. „Rozmyslím si to, Ozvem sa vám, keď to bude aktuálne, Dajte mi čas…“ – to bývajú jeho únikové východy.
A teraz s ním hovoríte VY. Čo myslíte, čo mu beží hlavou?
Možno uvažuje nad tým, čo mu práve hovoríte. Alebo možno rozmýšľa nad niečím úplne iným. Možno ste pre neho len kulisa, ktorá sa o chvíľu stratí a on sa vráti k svojim úlohám, ktoré mu už aj bez vás prerastajú cez hlavu. Už teraz vie, čo vám na konci odpovie…Aby to tak nebolo, musíte si jeho čas a pozornosť ZASLÚŽIŤ. Zákazníci sú VAŠE prostredie. A nová hra prináša nové pravidlá. Mali by ste sa ich naučiť a hrať podľa nich.