Uspokojenie potrieb zákazníkov
Prečo ľudia opúšťajú Ruské koleso? Vysvetlenie je prekvapivo jednoduché. Je to z dvoch dôvodov: 1. SUM – životný štýl, umenie, móda; a 2. uspokojenie.Pamätaj, že ľudia sú rôzni a uspokojujú ich rôzne veci. Ak je tvojím cieľom zarábanie peňazí, často nechápeš, prečo nechcú tvoji kolegovia tiež obetovať pre peniaze toľko čo ty. Je to aj preto, že rôzni ľudia majú rôzne predstavy o tom, čo ich uspokojí a čo je pre nich zábavné.
Uspokojovanie potrieb
Zamysli sa, čo najviac uspokojí teba:
- Základné ľudské potreby – jedlo, spánok, sexuálne potreby.
- Dosiahnutie moci – hlavne politici túžia po ovládaní diania okolo seba. Koľko pritom zarobia s tým úzko súvisí.
- Zarábanie peňazí – každý chce mať viac peňazí. Pre niekoho sú ale peniaze tou najdôležitejšou vecou v živote. Iní ľudia majú iné priority.
- Splnené ciele – existuje skupina ľudí, ktorí dlhodobo a cieľavedome pracujú na dosiahnutí svojich životných cieľov. A to ich nesmierne uspokojuje. Lenže väčšina ľudí o úspechoch len sníva. To, že pre to musia niečo urobiť, je im cudzie.
- Pocit spolunáležitosti – pre týchto ľudí je najdôležitejšou potrebou byť s ostatnými v úzkom kontakte. Pokiaľ na nich tlačíš, aby sa ich potrebou mohli stať peniaze, narazíš na nepochopenie a nezáujem. Takýto človek je totiž spokojný vtedy, keď je v kolektíve obľúbený, a peniaze sú až druhoradé. Je mnoho ľudí, ktorí neopustia zamestnanie preto, lebo majú v práci dobrý kolektív, pritom by zarobili niekde inde oveľa viac.
- Spokojná rodina.
- Priatelia.
- Dosiahnutie spoločenského statusu – prečo si kupujeme drahé veci? Pretože tak môžeme svojmu okoliu ukázať kam patríme. Tie drahé veci sú našimi symbolmi, ktorými sa robíme lepšími ako v skutočnosti sme. Symbolmi postavenia a moci (auto, dom, chata, zlato, drahé hodinky, značkový tovar, milenky, funkcie, drahé cigarety a pod.) sa snažíme zapôsobiť na iných. To nás tiež uspokojuje. Zaujímavé je, že sa snažíme kupovať také symboly, ktoré nás posúvajú o stupeň vyššie, ako práve sme. Napríklad, keď si budeš kupovať auto, vždy ho budeš chcieť mať lepšie, ako doteraz. Veľmi rýchlo po tom, čo si ho kúpiš, sa dostaví ,,smútok víťazov“ a ty budeš časom chcieť ešte lepší typ auta. Naraz ti bude nové pripadať nejako ,,staré“ a nevyhovujúce.A čo úspešní muži a mladé, krásne milenky? Nie sú to tiež len symboly – ja si to môžem dovoliť, ja na to mám? Že ty taký nie si? Ty sa nepretvaruješ? Ty si nekupuješ symboly aby si sa ukázal, ale preto že ich potrebuješ? Samozrejme, ty si úplne iný. Ale ľudia klamú – skús si opäť prečítať mýtus č. 2. A kedy s tým prestaneme? Kedy prestaneme túžiť po ďalších a ďalších symboloch moci? Drvivá väčšina ľudí nikdy. Menšina vtedy, keď dosiahne spoločensky vrcholného postavenia vo svojom odvetví. Ich symbolom je práve tento spoločenský status.
- Pohodlie.
- Pokoj.
- Romantikov uspokojuje určitá miera nepokoja.
- Drogy – alkohol, cigarety, káva, čokoláda, tvrdé drogy. Prečo ich ľudia vlastne užívajú? Opäť nájdeš odpoveď v uspokojení.
… ešte mnoho ďalších vecí nás viac či menej uspokojuje a každého človeka trochu inak. Ide o to, že každého z nás bavia iné veci.Tiež sa to môže zlučovať. Napríklad niektorí podnikatelia sa môžu chcieť presadiť aj v politike. Túžba po peniazoch sa zlúčila s túžbou po moci. Ich finančné ciele sú v súlade s touto túžbou.Pokiaľ tvojich kolegov viac uspokojuje niečo iné ako teba, potom vznikajú rozpory a vzájomne sa nechápete. Preto sa snaž zistiť, aké uspokojenie je najlepšie pre každého konkrétneho spolupracovníka a podľa toho k nim pristupuj.A úplne rovnaké je to vo vzťahu medzi tebou a zákazníkmi.