Väčšina Slovákov sa orientuje v oblasti poistenia
U finančných poradcov sa najčastejšie informujú ľudia v strednom veku, teda medzi 25 a 44 rokmi.
Mladí ľudia do 24 rokov výrazne častejšie hľadajú informácie o poistení on-line
Takmer tri štvrtiny ľudí sa v poistných produktoch orientujú, z toho 16 % dokonca deklaruje, že presne vie, čo môže v rámci poistenia očakávať a zbežný prehľad má 56 % respondentov, ale presné zmluvné podmienky nepoznajú. Viac ako štvrtina Slovákov nemá naopak o poistení žiadny prehľad, a to buď kvôli nezáujmu alebo príliš komplikovanej formulácii podmienok. Výsledky vychádzajú zo štúdie, ktorú realizovala spoločnosť Mediaresearch Slovakia na vzorke 1 004 dospelých respondentov zo slovenského národného panela.
V získavaní informácií o aktuálnej ponuke poistenia sú Slováci skôr konzervatívni. Najčastejším spôsobom je informovanie sa priamo v aktuálnej poisťovni, u priateľov, alebo u finančných poradcov. Internet je pre mnoho ľudí ďalším relevantným zdrojom, informácie z webových stránok poisťovní a bánk si pred uzatvorením či zmenením poistenia obstará vždy štvrtina respondentov. Tretina aspoň občas.
Výskum ukázal, že u finančných poradcov sa najčastejšie informujú ľudia v strednom veku, teda medzi 25 a 44 rokmi. Mladí ľudia do 24 rokov výrazne častejšie hľadajú informácie o poistení on-line, a to väčšinou priamo na webových stránkach poisťovní a bánk. „Najmenej vyhľadávaným spôsobom získavania informácií sú call centrá,“ dodal obchodný konzultant Mediaresearch Slovakia Juraj Fusek.