Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Váš domov, vaše nové pracovisko. Ako si zorganizovať domácu kanceláriu?

Domacu kancelariu 1.jpeg
Foto: stolicky24
27. januára 2023 Autor Informačný servis Tlačiť

Práca z domu nie je taká strašidelná, ako sa hovorí

Zmena práce z kancelárie na prácu z domu nie je ľahká úloha. Hoci sme začali fungovať v inej realite, zvládame to celkom dobre. Prieskum trhu ukazuje, že mnohí zamestnanci si udržiavajú produktivitu na úrovni podobnej alebo dokonca vyššej ako v prípade kancelárskej práce (deväťmesačný experiment s prácou na diaľku, ktorý sa začal v roku 2010 medzi zamestnancami call centra v čínskej spoločnosti CTrip, ukázal 13 % nárast efektivity ).

Práce z domu má mnoho výhod. Pre zamestnanca to znamená nižšie náklady napríklad na dochádzanie alebo stravovanie v reštauráciách. Je tiež časovo nenáročná a umožňuje vám prispôsobiť si pracovný čas. Doma vás kolegovia z práce nerozptyľujú. Môžete sa sústrediť na plnenie potrebných úloh. Žiadny problém s meškaním. Výskumy ukazujú, že spokojnosť s prácou je na vyššej úrovni.

Home office má zároveň aj svoje nevýhody. Práca z domu môže byť osamelá. Pri práci na diaľku je ľahšie stratiť motiváciu a sám človek motiváciu získa späť ťažšie ako v kolektíve. Je tu aj otázka, kto a ako by mal kancelárske vybavenie financovať. Okrem toho sú tu technické záležitosti, ako napríklad záležitosti týkajúce sa komunikácie s kolegami, dôvernosti údajov či prístupu k dokumentom a IT systémom spoločnosti. Home office môže ovplyvňovať taktiež súkromný život, napríklad v súvislosti s výchovou detí či voľným pohybom ostatných členov domácnosti.

Preto je správna organizácia práce z domu taká dôležitá. Pracovať z domu si vyžaduje vysokú sebadisciplínu a schopnosť dobrej organizácie času.Správne plánovanie a dodržiavanie termínov a predsavzatí je veľmi dôležité. Preto sa oplatí rozvíjať a implementovať svoje pravidlá práce na diaľku z domu.

Rovnováha medzi pracovným a súkromným životom

Nájdenie správnej rovnováhy medzi profesionálnymi a súkromnými záležitosťami je kľúčové pre zlepšenie efektivity práce. Udržanie tejto rovnováhy si vyžaduje správne plánovanie a stanovenie limitov. Dôležité je stanoviť si pravidelný pracovný čas a dodržiavať jeho harmonogram. Platí to aj o pauzách v práci, ktoré tiež stoja za zmienku. Všetko musí mať svoje usporiadanie, aby nenastala situácia, že kvôli domácim prácam vypadneme z rytmu pracovných povinností. O svojom usporiadaní by ste mali informovať zvyšok domácnosti, aby neodvádzali vašu pozornosť a nenarušovali efektivitu práce.

Je rozumné vytvoriť si rozvrh každodenných návykov, ktorý vám pomôže dosiahnuť zdravú rutinu, vďaka ktorej budete motivovaný ku každodennej práci a budete dodržiavať svoje plány. Je potrebné zbaviť sa akéhokoľvek rozptýlenia a vecí, ktoré by vám mohli stáť v ceste, avšak nezabudnite si tiež nájsť čas na oddych, relax a zábavu.Je to rovnako dôležité, ak nám záleží na vlastnej efektivite a vytváraní rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom.

Dbajte na ergonómiu pri práci

Dôležitou otázkou je aj organizácia pracovnej miestnosti. Ideálne by malo byť pracovné miesto v dome tiché a pohodlné, kde vás nikto a nič nebude rušiť pri práci. Toto nie je možné dosiahnuť v každom byte, no vytvorenie vlastného pracovného kútika uľahčuje prechod z denného do profesionálneho režimu.Z tohto dôvodu je tiež lepšie nosiť na prácu z domu iné oblečenie ako pyžamo či župan.

Je dobré, ak máme na pracovisku funkčný stôl, nejaký základný nábytok a ergonomickú kancelársku stoličku. Regál na knihy a dokumenty vám umožní mať všetky najpotrebnejšie veci po ruke a umožní vám mať ich pokope – aj preto nie je práca na sedačke v obývačke dobrý nápad.Dostatočne veľký priestor na stole zase uľahčuje efektívnu prácu. Na druhej strane ergonomické kreslo zvyšuje jeho komfort, zabraňuje príliš rýchlej únave a rozptýleniu a znižuje negatívne účinky sedavého spôsobu života.

V prípade kresiel je najlepšie hľadať modely, ktoré poskytujú čo najväčšie pohodlie. Kancelárské stoličky na stolicky24.sk sú k práci na home office a kacelársku prácu ako stvorené. Perfektné budú ergonomické stoličky zo série Ergohuman, napríklad Ergohuman Plus Elite LE02.V tejto verzii je čalúnenie sedáku a operadla vyrobené z prírodnej kože krémovej farby, vďaka čomu kreslo pôsobí reprezentatívnejšie a luxusne. To môže byť dôležité pre ľudí, ktorí vedú videokonferencie. Najdôležitejšie však je, že Ergohuman má široké možnosti nastavenia jednotlivých prvkov – od opierky hlavy, cez chrbtovú a samostatnú bedrovú časť, podrúčky, až po sedadlo. Vďaka tomu je možné stoličku lepšie prispôsobiť potrebám užívateľa, čo je dôležité pre komfort práce. Kancelársky nábytok v eshope stolicky24.sk je dôležitý z hľadiska funkčnosti a taktiež designu pracovného kútika.

Či už ide o pracovný stôl s veľkou plochou alebo policový regál pre umiestnenie šanónov s potrebnými dokumentmi.

Funkčné a pohodlné pracovisko je rozhodujúce pre jeho kvalitu. Ak teda potrebujete nábytok do svojej domácej pracovne a najmä ak hľadáte ergonomickú stoličku do domácej pracovne, všetky potrebné prvky vybavenia domácej kancelárie nájdete v predajni Stoličky24.sk.

Zostane home office súčasťou aj do budúcna?

Kým pred pandémiou bola práca na diaľku privilégiom či odmenou napríklad za stáž, benefit navyše či alternatívou kancelárskej práce, ktorú zamestnávateľ príliš nevítal, v časoch koronavírusu je to každodenná realita. Táto situácia mení postoj zamestnancov a zamestnávateľov. Ako naznačujú analýzy trhových trendov, po SARS-COV-2 je home office bežnejší (napr. poradenská spoločnosť Global Workplace Analytics odhaduje, že približne 25 – 30 % zamestnancov pracovalo z domu niekoľko dní v týždni ). Zamestnávatelia ochotnejšie umožňujú výkon práce mimo sídla firmy.

Práca na diaľku nie je vysnívaným modelom práce pre každého. Mnohí zamestnanci sa určite tešia na koniec všetkých obmedzení a návrat do kancelárie.Nájdu sa však aj takí, ktorí budú radi profitovať zo zmeny trendov a budú sa tešiť z rastúcej akceptácie práce z domu. Je však dobré, aby si obe skupiny zamestnancov vedeli zorganizovať prácu z domu a aby čo najviac ľudí vedelo prácu z domu vykonávať zodpovedne.

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

home officekanceláriaPRpráca z domu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X