Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Viete čo znamenajú najčastejšie využívané skratky v digitálnom marketingu?

Marketingové skratky
Marketingové skratky Foto: Shutterstock
24. septembra 2024 277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Každý podnikateľ, najmä ten v online svete sa skôr, či neskôr stretne s mnohými novými marketingovými skratkami a pojmami. My sme pre vás vybrali niektoré najpoužívanejšie marketingové skratky. V článku nájdete odpovede na to čo tieto marketingové skratky znamenajú a prečo sú dôležité pre vaše podnikanie.

CPC

CPC (Cost Per Click) je cena za preklik, čiže náklad, ktorý platíte za preklik na váš web. CPC je teda suma, ktorú zaplatíte vždy, keď sa niekto prostredníctvom reklamy preklikne na vašu stránku. Maximálna hodnota CPC je teda najvyššia suma, ktorú ste ochotný za takýto preklik zaplatiť.

CTA

CTA (Call to Action) je výzva pre zákazníka, aby vykonal požadovanú akciu, napríklad klikol na odkaz, vyplnili formulár alebo zakúpili produkt. Výzva k akcii je väčšinou vo forme vizuálne zaujímavého tlačidla, či textu, ktorý zákazníka vyzýva, aby urobil to, čo chceme.

CTR

CTR (click-through rate) vyjadruje mieru prekliknutia. Vďaka miere prekliknutia viete merať dosiahnuté výsledky a účinnosť vašich kampaní. Vyjadruje percentuálnu mieru počtu používateľov, ktorí klikli na vašu reklamu, alebo odkaz po jej zobrazení. Čím je miera prekliknutia vyššia, tým je vaša reklama relevantnejšia.

CPM

CPM (cost per mille) vyjadruje cenu za tisíc zobrazení reklamy na jednej webovej stránke. Ak je napríklad CPM 3 eurá znamená to, že za zobrazenie vašej reklamy 1000 návštevníkom stránky zaplatíte vlastníkovi webstránky 3 eurá.

KPI

KPI (key performance indicators) vyjadruje kľúčový ukazovateľ výkonnosti. Ide o merateľnú hodnotu, ktorá ukazuje, ako efektívne plníte svoje ciele.

PPC

PPC (Pay-Per-Click) je marketingový model, v ktorom platíte za preklik na vašu reklamu. Platíte teda za kliknutie, ktorým sa užívateľ dostane prostredníctvom reklamy na vašu webstránku.

PNO

PNO vyjadruje podiel nákladov na obrate. Ide o metriku, ktorá vám pomáha vyhodnotiť efektivitu výkonnostných kampaní. Vyjadruje percentuálny podiel nákladov k obratu za dané obdobie.

ROI

ROI (Return On Investment) vyjadruje návratnosť investícií udávanú v percentách, ktorú môžete vypočítať na základe vzorca: ROI = Čistý zisk/Náklady x 100

ROI vyjadruje aký percentuálny zisk alebo stratu priniesla investícia vzhľadom k nákladom na túto investíciu.

ROAS

ROAS (Return of ad spend) vyjadruje návratnosť výdavkov na reklamu. ROAS vypočítate podľa vzorca: ROAS = Výnosy/Náklady x 100

SEO

SEO (Search Engine Optimization), alebo optimalizácia pre vyhľadávače je súbor postupov a techník, ktoré sa používajú na zvýšenie viditeľnosti relevantných webstránok vo vyhľadávačoch, ako je napríklad Google. Vďaka SEO optimalizácie je možné dosiahnuť vyššiu organickú návštevnosť webu.

STDC

STDC (See-Think-Do-Care) marketingový model, ktorý predstavuje nákupné fázy, ktorými zákazník prechádza, a pomáha značkám budovať marketingovú stratégiu.

UX

UX (User Experience) vyjadruje užívateľskú skúsenosť, alebo zjednodušene všetko, čo človek zažíva pri návšteve webu či mobilnej aplikácie. UX hovorí o tom, či sa používateľ dokáže orientovať na webe, objednať tovar, alebo vykonať akúkoľvek zamýšľanú akciu na webe, či v aplikácii a aké má pri tom pocity a skúsenosti.

277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg

Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

digitálny marketingmarketingové skratky

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X