- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- Zdanlivo bežné logá svetových firiem často ukrývajú posolstvá. Všimnete si ich?
Zdanlivo bežné logá svetových firiem často ukrývajú posolstvá. Všimnete si ich?
Logá firiem sú prvou vecou, s ktorou sa pri zoznamovaní s danou spoločnosťou stretnete. Väčšinou zahŕňajú názov a farby danej firmy, nezriedka ale obsahujú aj niečo navyše. Rozmýšľali ste nad tým vôbec niekedy?
Niektoré logá v sebe ukrývajú aj čosi navyše, čo na prvý pohľad postrehnúť nemusíte
Uvedomili ste si napríklad pri logách Tour de France či Amazon, že vám okrem svojho názvu hovoria aj niečo iné? Niektoré logá, hoci sú na očiach a človek sa na ne díva veľmi často, v sebe ukrývajú aj čosi navyše, čosi, čo na prvý pohľad postrehnúť nemusíte, ale ak si to všimnete, tak budete mať pocit ako keď rozlúštite hádanku.
Pozrite si desať svetoznámych log, s ktorými sa stretávate niekedy dennodenne, inokedy raz začas, ktoré obsahujú skryté posolstvá.
1. Firma FedEx je našincovi známa prinajmenšom z filmu Stroskotanec. V zahraničí ju však pozná vari každý, kto niečo poslal či dostal vďaka kuriérovi. Všimli ste si pri pohľade na logo spoločnosti FedEx, že medzi písmenami E a X sa nachádza šípka? Tá značí nielen, že spoločnosť je stále v pohybe (doručuje predsa zásielky), ale aj to, že sa stále posúva, teda zdokonaľuje.
2. Tour de France je cyklistickou akciou roka. Každý ambicióznejší cyklista by sa chcel na tour aspoň raz za život zúčastniť, poprípade ju aj priamo vyhrať. Diváci tlačia svojich favoritov dopredu a popritom majú na očiach logo, v ktorom sa v slove tour nachádza zo štylizovaných písmen a žltého kruhu vytvorený pretekár na bicykli. Postrehli ste to?
3. Spoločnosť Amazon.com je americká spoločnosť, ktorá prevádzkuje jeden z najstarších a najväčších internetových obchodov na svete. Sídli dokonca aj u nás, čo znamená, že ak ste si aj od nich nič neobjednávali, ich logo by ste mali poznať. Táto stránka má všetko, čo potrebujete, od A po Z, a dajú vám to všetko s úsmevom.
4. Poznáte adidas? Asi sa nenájde nikto, kto by netušil, o čom je reč. Spoločnosť, predávajúca predovšetkým športové oblečenie s tromi pásikmi v logu. Rozmýšľali ste ale niekedy nad tým, čo tie tri pásiky znamenajú? Spoločne vytvárajú akýsi pomyselných vrch a reprezentujú výzvu, ktorú musí človek zdolať na ceste za úspechom.
5. Skúšali ste si niekedy otočiť logo spoločnosti LG smerom doprava? Nie? Tak to skúste a potom ešte posuňte L smerom k vonkajšiemu okraju, teda ku G. Čo tak vznikne? Usmievajúca tvár, pripomínajúca Pac-Mana, teda symbol spokojného zákazníka.
6. Nedokončená zemeguľa v logu Wikipedie, skladajúca sa z kúskov puzzle, naznačuje, že vyhľadávanie a zberanie dát z celého sveta nikdy nekončí.
7. Verte, či nie zelené l v logu spoločnosti Google je znakom rebélie. Ako jediné z písmen totiž nie je zafarbené jednou zo základných farieb. Indikuje to, že táto spoločnosť je iná ako ostatné.
8. Hoci nie je jasné, či išlo o zámer (skôr by sme sa prikláňali k tomu, že nie), ak sa človek pozrie na určitú časť loga spoločnosti Coca-Cola bližšie, uvidí dánsku vlajku.
9. Sony Vaio má vo svojom logu vizuálny odkaz na analógovú a digitálnu podobu dát. Prvá polovica loga (va) je referenciou na analógový „vlnovkový“ vzorec, druhá polovica (io) na binárny kód jednotiek a núl. Skutočne chytré!
10. Keď v roku 1960 hľadala firma McDonald῾s nové logo, údajne sa radila aj so psychológom Louisom Cheskinom. Ten sa prihováral za logo, ktoré spoločnosť používa doteraz (ono žlté veľké M), pretože sa podľa jeho slov podobalo na dve vyživujúce ňadrá.