3 spôsoby, ako u zákazníkov rýchlo vybudovať dôveru
Je zrejmé, že nikto od si od vás nič nekúpi, ak vám nedôveruje. Je to výzva najmä pre začínajúcich podnikateľov, ktorí budujú svoju značku tak povediac od nuly. Potrebujú si rýchlo vybudovať dôveru zákazníkov a klientov vo svoju značku, pod ktorou ponúkajú konkrétne produkty a služby.
Vybudovať dôveru však vôbec nie je jednoduché a väčšinou si to vyžaduje určitý čas, kým ich skutočne presvedčíte o kvalite ponúkaných výrobkov a služieb. Každý podnikateľ si je pritom vedomý toho, že čas je obmedzený a že si nemôže dovoliť čakať desiatky rokov. Predávať potrebuje hneď. Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť tento proces urýchliť.
Vytvárajte obsah pravidelne
Je ťažké dôverovať niekomu, o kom nie ste presvedčený, že naozaj vie, čo robí. Tieto pochybnosti však možno rozptýliť vytvorením produktívneho online obsahu, ktorý bude detailne demonštrovať vaše skúsenosti. Môžete ho ešte podporiť ďalšími blogovými príspevkami, videami či inými súvisiacimi postmi na rôznych sociálnych sieťach. Ak to budete robiť pravidelne, zákazníci budú vidieť, že danej problematike skutočne rozumiete a pomôže vám to vzbudiť v nich potrebnú dôveru.
Vysvetlite pre a proti
Každý sa snaží svoj produkt chváliť. Môže však nastať situácia, kedy sa zákazníci na vás obrátia s prosbou o predaj určitého špecializovaného výrobku alebo služby, ktorý sa vo vašom portfóliu aktuálne nenachádza. Ak ich však navediete správnym smerom a odporučíte im jeho adekvátnu náhradu alebo konkurenčný produkt, určite túto službu ocenia. Pri najbližšej príležitosti, keď budú potrebovať produkt či službu, ktorý ponúkate, si veľmi pravdepodobne na vás spomenú.
Predstavte váš produkt alebo službu osobne
Ak chcete vybudovať dôveru, vytvorte si príležitosti, aby ste váš produkt a službu mohli predstaviť aj osobne. Takáto forma marketingu väčšinou prináša lepšie výsledky. Počkajte na ten správny moment, kedy sa to bude najviac hodiť z pohľadu ponúkaného výrobku alebo služby. Ak ste zameraný na predaj vianočného tovaru, zorganizujte stretnutie so zákazníkmi napríklad pred Vianocami. Ak ponúkate iné sezónne výrobky, urobte tak pred začiatkom príslušnej sezóny a podobne. Možností, ako na to, je naozaj neúrekom.
Vaši zákazníci musia vidieť, že sú pre vás dôležití, že vám na nich záleží a že to, čo im ponúkate, je vhodné presne pre nich. Zákazník je vždy na prvom mieste, to si treba tiež pamätať. Ak ich o tom presvedčíte, aj oni si to budú pamätať a budú sa k vám radi vracať.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.