Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

4 dôvody, prečo vaša spoločnosť nie je atraktívna pre top talenty

Sedem tradičných chýb, ktorým sa vyhnite pri pracovnom pohovore
Fototobanka Pixmac
26. januára 2016 Zdroj mashable.com Tlačiť

Koncom posledného leta bolo v Amerike podľa údajov Úradu pre pracovnú štatistiku nezamestnaných 8,3 milióna ľudí. Hoci toto číslo oproti roku 2014 kleslo, schopnosti potrebné na zaplnenie niektorých pozícií sa nezhodujú s tým, čo prácechtiví ľudia môžu ponúknuť. Ak aj niekto týmito schopnosťami disponuje, zamestnávatelia nenachádzajú dostatočne rýchlo správnych kandidátov, aby tak mieru nezamestnanosti pomohli znížiť.

Spoločnosti sa tým pádom trápia. Niektoré pozície sú voľné až príliš dlho, produktivita sa znižuje a väčšia záťaž tak pociťuje zvyšok tímu.

Ak máte rovnaký problém aj vo vašej spoločnosti, prestaňte sa čudovať, prečo nie je vaša firma pre potenciálnych – a tých správnych – kandidátov dostatočne atraktívna, a začnite konať.

Náborové tímy a personalisti sa potrebujú sústrediť na tieto štyri „bolestivé body“, ktoré majú významný dopad na prijímanie nových zamestnancov a kvalitu uchádzačov.

1. Nemáte od začiatku presne nastavený čas prijatia.

Čas prijatia sa neustále predlžuje. Od roku 2009 sa podľa údajov Glassdooru proces pracovných pohovorov zvýšil z priemerných 3,3 na 3,7 dňa, a to tak v USA, ako aj v zahraničí. Skrátenie týchto procesov by spoločnosti mohli dosiahnuť dôslednou „filtráciou“ kandidátov, predovšetkým včasným odradením nevhodných uchádzačov. Dosiahnuť sa to dá aj tak, že si stanovia cieľový segment kandidátov a ujasnia si, čím ich značka chce byť, akú správu chce komunikovať ďalej a aký typ osoby do svojho kolektívu potrebujú.

2. Neaktualizovali ste svoje povedomie o tom, kde (správni) uchádzači o prácu sú.

Ak máte dočinenia s málo kvalifikovanými či priamo nekvalifikovanými uchádzačmi, skúste prísť na to, odkiaľ, z akých zdrojov čerpáte. Nestrácajte zbytočne čas s tuctami zbytočných ľudí, stačí sa zamerať na tých správnych kandidátov na tých správnych miestach. Ak chcete zaplniť nejaké miesto, určite si ideálneho kandidáta a hľadajte ho tam, kde by mohol byť. Držte sa vlastných špecifikácií a požiadaviek.

3. Nemáte definované, aký človek zapadá do pomyselnej skladačky firemnej kultúry.

Hlbšie pochopenie voľných pracovných pozícií a toho, aké to naozaj je pracovať na konkrétnej pozícii je skutočne dôležitou premennou v snahe pomôcť kandidátom robiť lepšie rozhodnutia v súvislosti s tým, kde sa o prácu uchádzať. Nie všetko je o schopnostiach, zručnostiach a skúsenostiach. Kandidát prosto musí zapadnúť do pomyselnej skladačky firemnej kultúry, inak bude on časom nešťastný a vaša firma bude mať problém. Hovorte s ľuďmi o tom, aká vaša spoločnosť skutočne je. Čím „otvorenejší“ v tomto budete, tým je väčšia šanca, že na obsadenie konkrétnej pozície nájdete toho pravého uchádzača.

4. Nepýtali ste sa uchádzačov o prácu na ich skúsenosti s vašou spoločnosťou.

Kandidáti zodpovedajú v podstate tomu, ako sa spoločnosť hľadajúca nových zamestnancov prezentuje, ako je komunikovaná jej kultúra. Filantropické organizácie tak budú zrejme atraktívne predovšetkým pre kandidátov, ktorí sú oddaní ideám spoločenského dobra. Pýtajte sa uchádzačov na to, ako vašu firmu vnímajú, aké s ňou majú skúsenosti, inak povedané, požadujte počas pracovných pohovorov spätnú väzbu. Tá môže mať totiž aj v tejto súvislosti rozhodujúci význam, keď ide o pozitívne napredovanie.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

práca a kariéra

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

09máj8:30Rast cien stavebných materiálov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X