Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

9 pasívno-agresívnych fráz, ktoré by sa v komunikácii nemali používať

Rozhovor, káva, dve ženy
thinkstockphotos.com
23. júna 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Ak ste už stretli pasívno-agresívneho človeka, viete, že komunikácia s ním nie je veľmi príjemná. A nie je to ani najlepší spôsob ako riešiť konflikty. Pasívno-agresívne správanie je frustrujúce pre obe zúčastnené strany.

Človek s takýmto správaním je neproduktívny a ostatní na pracovisku ho nepovažujú  za dôveryhodného. Vyznačuje sa chronickou roztržitosťou, takýto človek má tendenciu sťažovať sa, odkladať povinnosti, často je sarkastický a dvojzmyselný.

Ak tak nechce pôsobiť aj vy, poprípade chcete zistiť, či niekto nie je pasívno-agresívny, dajte si pozor na týchto 10 fráz.

  1. Fájn.

„Nezaváňa“ vám to sarkazmom a spochybňovaním? Takto vyjadrujú pasívno-agresívni ľudia nepriamo hnev.

  1. Bez obáv.

V skutočnosti obavy sú. Keď niekto toto povie, zvyčajne tým chce poslať druhého „do kelu“.

  1. Ak to tak naozaj chceš…

Na prvý pohľad sa môže zdať, že je to ústretový krok, nenechajte sa však zmiasť. Hovoriaci touto frázou dáva najavo, že z toho nie je nadšený, len nevie, ako vám to má povedať.

  1. Ďakujem vopred.

Týmto slovným spojením človek naznačuje, že od danej osoby očakáva, že urobí všetko, o čo ju požiada. Poškodzuje tým vzťahy.

  1. Nič mi nie je.

Človek sa tvári, že mu nič nie ja, a pritom ho ide roztrhnúť od jedu. Je dôležité byť úprimný sám k sebe aj k ostatným.

  1. Takže/Tak čo…

Pokiaľ niekto začína vetu takto, kladie na ňu dôraz. Do komunikácie sa tak zbytočne vnáša konflikt.

  1. Len som žartoval.

Sarkazmus je najbežnejším prejavom pasívnej agresivity. Ak niekto hovorí niečo, čo vás rozčuľuje a následne používa túto vetu, zo srandy to nemyslel.

  1. Dúfam, že to za to stojí.

Je to fráza, ktorá o človeku hovorí, že nie je ochotný pomôcť tomu druhému. Spochybňuje dôležitosť vašej požiadavky.

  1. Čo ty na to?

Je to ambivalentná fráza. Môže pôsobiť dobre, pretože človek ňou vyjadruje záujem o váš názor alebo vaše myšlienky, na druhej strane existujú aj situácie, v ktorých môže mať deštruktívny vplyv na komunikáciu a vzťahy. Váš minulomesačný výkon v práci nebol bohvieaký, čo vy na to?

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

05mar8:30Tvorba unikátnych obrázkov pomocou nástroja Midjourney8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

05mar8:30Tvorba unikátnych obrázkov pomocou nástroja Midjourney8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

07mar8:30Sabotéri v našej hlave8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X