- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- Ako ušetriť čas a peniaze v podnikaní? Tieto technológie digitálnej kancelárie sa stanú nevyhnutnosťou
Ako ušetriť čas a peniaze v podnikaní? Tieto technológie digitálnej kancelárie sa stanú nevyhnutnosťou
Žiadny problém s parkovaním, žiadne prestoje a zdĺhavé „papierovačky. K tomu firemná komunikácia s externými či internými zamestnancami alebo klientmi na úrovni. Že nemožné? Aj takto môže vyzerať vaša súčasnosť. Najnovšie technológie ponúkajú skvelé riešenia, ako ušetriť čas a peniaze zamestnancom i zamestnávateľom.
Moderné technológie digitálnej kancelárie sa vďaka pandémii stali priam nevyhnutnou súčasťou úspešných spoločností. Dokážu totiž výrazne zefektívniť chod celej firmy. Napríklad vyriešiť problém s parkovaním, s dlhými prestojmi či neefektívnou firemnou komunikáciou. Buďte o krok vpred pred konkurenciou a zoznámte sa s novinkami, ktoré budú v najbližších rokoch akcelerátorom biznisu a podnikania. O tom, ako ušetriť čas a peniaze pomocou moderných technológií prezradil viac v rozhovore Roman Baloun zo spoločnosti Ricoh, ktorá je už od roku 1936 popredným dodávateľom digitálnych služieb a riešení mieniacich prístup k práci. Ricoh poskytuje dokumentové služby, poradenstvo, softvér a hardvér podnikom po celom svete – do približne 200 krajín a regiónov.
Existuje technológia, ktorá dokáže zabezpečiť plynulý chod firmy od príchodu na parkovisko až po rezerváciu miesta, zasadačky a podobne?
Áno existuje. Nie je to ale žiadny hologram z budúcnosti, ktorý sa vás spýta, ako ste sa vyspali a aké boli tie miešané vajíčka na raňajky. Je to oveľa jednoduchšie a dostupnejšie, než si väčšina ľudí myslí. Stačí sa vám iba pozrieť do aplikácie, ktoré parkovacie miesto je voľné, ktorý stôl či zasadačka v kancelárii a jediným kliknutím máte svoj pracovný priestor vybavený. V dnešnej dobe, keď bojujeme o každé parkovacie miesto a draho platíme za jeho ročný prenájom, je efektívne využitie a prehľad o dostupnosti kľúčový. Zamestnávateľ tak neplatí za nevyužitý priestor na parkovisku, naviac má prehľad o tom, či veľkosť jeho kancelárií je primeraná jeho potrebám.
Návštevy môžu túto aplikáciu, ktorá sa volá Ricoh Spaces využiť tiež. Dokonca ich môže interaktívny displej navigovať až do samotnej zasadacej miestnosti, kde má prebiehať meeting. Recepčná, ktorá práve nebola na svojom mieste, o vás vie, a tak za vami príde a s úsmevom ponúkne vytúženú kávu s delikátnou čokosušienkou.
Ako si predstavujete modernú digitálnu kanceláriu? Myslíte si, že odzvonilo zložitým „papierovačkám“ vo firmách?
Ešte stále existujú situácie, keď sú ceruzka a papier to najlepšie na svete pre rýchlu poznámku. Čo nás ale väčšinou zdržuje, je posúvanie takejto informácie ďalej či čakanie až k nám dorazí vyjadrenie niekoho iného. Nemáme zväčša čas „čakať, kým to príde“ alebo myslieť na to, „či to už dorazilo“. V modernej digitálnej kancelárii šetríme každú minútu. Doručená faktúra je v systéme Docuware behom niekoľkých sekúnd digitálne prevedená do našej evidencie, automaticky zaúčtovaná podľa platnej legislatívy a ja, ako zodpovedná osoba, ju pri čakaní na espresso môžem jediným dotykom prstu na mobile schváliť. Rovnako jednoduché je vrátenie faktúry, ktorá mi nepatrí, alebo jej presmerovanie na správneho človeka. Často totiž vieme, kto to je, tak prečo to komplikovať. Zmluvy, objednávky a podobné dokumenty sa dajú samozrejme digitálne podpísať a vďaka stále väčšej dostupnosti tejto technológie je uzavretie dôležitého kontraktu otázkou niekoľkých hodín. Porovnajme to s bežným čakaním na podpis, ktorý doputuje až po niekoľkých mesiacoch.
Ktoré technológie digitálnej kancelárie sa podľa vás stanú v budúcnosti nevyhnutnosťou?
Jednoznačne práve digitálne schvaľovanie dokumentov. Či už ide o cestovný príkaz, zmluvu alebo nákup tovaru, byrokracia nás zdržuje od oveľa dôležitejšej práce. Stále sme národ neskutočne šikovných ľudí, tak prečo tráviť čas čakaním a schvaľovaním? Zatiaľ môžeme dostať skvelý nápad, ako osloviť našich zákazníkov alebo vylepšiť naše služby. To je našou hlavnou motiváciou a hnací motor našich digitálnych riešení a služieb – zjednodušiť vám pracovný život a uvoľniť vám ruky.
Čo rozumiete pod pojmom online meeting? Ako môže zjednodušiť i zlepšiť internú a externú komunikáciu vo firmách?
Ak mám hľadať niečo dobré na tom zlom, teda konkrétne na zlej pandémii, je to práve rozvoj online komunikácie. Koho by pred tromi rokmi napadlo, že to môže fungovať. Že sa nám nerozpadne spojenie a že sa všetci desiati naprieč celou planétou uvidíme a budeme počuť. Ľahké využitie týchto možností v praxi je ale možné len vďaka správnej kombinácii technológií. Prídete s kolegyňou do rokovacej miestnosti v Bratislave, jedným dotykom sa pripojíte do meetingu a na obrazovke už vás zdravia kolegovia alebo zákazníci z Košíc. Okamžite idete na vec a riešite, akým vianočným darčekom prekvapíte tento rok obchodných partnerov. Nie je pritom podstatné, koľko ľudí sa nachádza v kancelárii, aute, či stráži chorého syna doma. Jednoducho sa na 20 minút všetci spojíte a riešite to podstatné. A všetkým to funguje. To je zmysel našej práce. Vieme poradiť, dodať potrebné vybavenie a zaistiť vám podporu tak dlho, ako to budete potrebovať. Pozrite sa na stránku www.ricoh.sk a kontaktujte našich špecialistov na moderné digitálne kancelárie.
Tento článok vznikol v spolupráci s klientom Ricoh