Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit marketingového mixu (otestujte sa)

Test marketingového mixu (audit)
Fotobanka Pixmac
13. júla 2011 Tlačiť

Minule sme hovorili o audite marketingovej orientácie, dnes si predstavíme otázky, ktoré vám pomôžu overiť úroveň marketingového mixu. Čo je to marketingový mix? Určite ste o tom už počuli, no opakovanie je matkou múdrosti. Marketingový mix inak nazývaný 4P alebo 5P zahŕňa: product – produkt, price – cenu, place – miesto a promotion – propagáciu. Niektorí pridávajú aj 5. P, a to ľudí – people.

 

Nasledujúce otázky ponúkajú tri možnosti. Vyberte si vždy len jednu a odpovede si starostlivo zapisujte. Na konci vás aj tento krát čaká  zaujímavé vyhodnotenie.

 

AUDIT MARKETINGOVÉHO MIXU

 

  1. Je marketingový mix pochopený a využívaný pracovníkmi marketingu?A) Nie.B) Je pochopený, ale v praxi nie je využívaný.C) Áno. Je pochopený a využívaný. Sú na ňom založené marketingové plány. 
  2. Pokúša sa marketingové oddelenie kvantifikovať úroveň nákladov, ktoré budú vynaložené na jednotlivé komponenty marketingového mixu?A) Nie.B) Áno, ale nejasným spôsobom.C) Na každú zložku marketingového mixu sú vyčlenené zdroje, ktorých relatívna účinnosť je dôkladne strážená. 
  3. Chápe marketingové oddelenie pružnosť rôznych komponentov marketingového mixu?A) Nie.B) Je snaha sledovať pružnosť až potom, ako boli spotrebované peniaze.C) Časť rozpočtu na výskum je vyčlenená na zisťovanie pružnosti komponentov marketingového mixu predtým, ako sú vynaložené peniaze. 
  4. Kedy realizuje marketingový útvar kontrolu svojho marketingového mixu?A) Nikdy.B) Ak vzniknú veľké problémy v marketingu.C) Priebežne a hlavne v dobe tvorby plánov marketingu. 
  5. Podnikne podnik potrebné opatrenia k zostaveniu optimálneho marketingového mixu, keď plánuje uvedenie nových tovarov na trh?A) Nie.B) Sú skúmané rôzne marketingové mixy.C) Sú realizované dôkladné analýzy a hľadá sa najúčinnejší a najekonomickejší marketingový mix. 
  6. Snaží sa podnik analyzovať marketingový mix konkurencie?A) Zriedka.B) Áno, ale len vtedy, ak má k tomu vhodné vstupy.C) Áno, znalosti o marketingovom mixe konkurencie považujeme vo firme za najhodnotnejšie vedomosti. Na štúdium marketingového mixu konkurencie vyčleňujeme potrebné zdroje. 
  7. Prispôsobuje podnik svoj marketingový mix požiadavkám jednotlivých segmentov trhu, alebo špecifickým zákazníkom?A) Nie, používa sa stále rovnaký.B) Áno, prispôsobujeme jednu zo zložiek marketingového mixu, t.j. účtujeme rozdielne ceny na jednotlivých segmentoch trhu.C) Celý marketingový mix je podrobne revidovaný a každý segment trhu má svoj vlastný marketingový mix. 
  8. Vediete ”kroniku” zmien marketingového mixu produktu?A) Nie.B) Kroniku si nevedieme, ale snažíme sa spomenúť si, ako sa marketingový mix menil.C) Áno. Každý manažér produktu a značky je poverený vedením systematických záznamov o zmenách marketingového mixu. 
  9. Chápu ostatné útvary koncepciu marketingového mixu a sú prizvané k spolupráci pri jeho tvorbe?A) Nie.B) Áno. Vysvetlíme im naše rozhodnutie, ktoré sa ich týka.C) Došli sme k záveru, že marketingová stratégia musí byť integrovaná s ostatnými činnosťami. Preto sa snažíme s ostatnými útvarmi viesť čo najširší dialóg. 
  10. Pokiaľ sa radíte s vonkajšími dodávateľmi (napríklad s agentúrou realizujúcou prieskum trhu alebo reklamnou agentúrou), poskytuje im vaš podnik podrobné plány marketingového mixu?A) Nie.B) Vysvetlíme im naše predstavy marketingového mixu, ale očakávame, že nám povedia, aký by mal byť správny marketingový mix.C) Poskytneme im všetky podrobné informácie, ktoré sa týkajú našich predstáv o tejto problematike. Zoznámime ich s jednotlivými realizovanými etapami tvorby marketingového plánu až do okamžiku, keď sme ich prizvali k spolupráci.

 

 

VYHODNOTENIE

Odpoveď A = 0 bodov

Odpoveď B = 1 bod

Odpoveď C = 2 body

 

Dosiahnutý počet bodov:

0 – 4 bodov, firma v oblasti marketingového mixu nevyužíva marketingové prostriedky, nástroje a postupy

5 – 9 bodov, firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať viac marketingové koncepcie ceny, produktu, distribúcie i propagácie

10 – 14bodov, firma pristupuje k marketingovej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť vo všetkých oblastiach marketingového mixu

15 – 20bodov, firma je čo sa týka marketingového mixu marketingovo úspešná

 

Zdroje:

KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000.

 

lm

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

08jan8:30Uhlíkové clo – CBAM8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

08jan8:30Uhlíkové clo – CBAM8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X