Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Jeden starý trik zo psychoterapeutickej praxe funguje aj v biznise

1443944616 kava.pixabay.2.jpg
pixabay.com
4. októbra 2015 Zdroj businessinsider.com Tlačiť

Medzi ľuďmi panuje mylná predstava, že dôvera je čosi, čo sa postupne buduje a že jediná osoba, ktorej sa človek môže zveriť s osobnými informáciami a tajomstvami je niekto, koho pozná roky (blízky priateľ alebo niekto z rodiny).

Táto technika funguje rovnako dobre aj v prostredí biznisu

Psychológovia však hovoria, že existuje určitý vedecký recept, vďaka ktorému je možné získať si dôveru ľudí rýchlejšie. Kľúčom je udržať rovnováhu medzi vrúcnosťou a spôsobilosťou – presne tak, aby človek pôsobil vierohodne, ale pritom takisto ľudsky.

Túto myšlienku skúma vo svojej novej knihe Friend and Foe (Priateľ a nepriateľ) do detailov dvojica vedcov – Maurice Schweitzer a Adam Galinsky.

Aby títo dvaja autori mohli ilustrovať, ako to funguje v skutočnom svete, používajú ako príklad psychiatrov, ktorých prácou je dosiahnuť, aby sa ľudia otvorili a rozprávali o svojich najhlbších úzkostiach, túžbach a neistotách.

Jeden z ich bývalých „študentov“ (zúčastnil sa na ich exekutívnom vzdelávaní), psychiater menom Tom, využíval jednu z troch taktík, keď sa prvýkrát stretol s novým pacientom: Buď nechal spadnúť pero, povedal zlý vtip, alebo rozlial svoju kávu.

Na Tomových pacientov zapôsobili pravdepodobne už na začiatku jeho diplomy na stene, ktoré signalizovali jeho kompetencie a dôveryhodnosť. Potom – pri využívaní spomenutých stratégií – bolo Tomovým cieľom demonštrovať istú zraniteľnosť a ukázať, že aj on je vskutku omylnou bytosťou. Práve táto kombinácia kompetencie a srdečnosti/ľudskosti spôsobili, že pôsobil vierohodnejšie.

Táto technika funguje rovnako dobre aj v prostredí biznisu.

Autori uvádzajú príklad amerického inžiniera, ktorý pracoval pre jednu spoločnosť v Japonsku. Inžinier bol otrávený tým, že bol na každom stretnutí ustavične uvádzaný ako hosť. Potom, čo sa však pripojil k svojim japonským spolupracovníkom a zúčastnil sa karaoke večera, začali ho vnímať a registrovať ako súčasť tímu.

Podľa autorov môžu napríklad vo výsledku vysoko kompetentní ľudia zo seba urobiť priateľskejších a dôveryhodnejších vďaka tomu, že prejavia trochu ťarbavosti alebo pochabosti. Vyzerajú vďaka tomu totiž zraniteľnejšie a srdečnejšie.

„Účinnosť tejto stratégie odhaľuje mylnosť všeobecnej domnienky, že dôvera je niečo, čo sa buduje pomaly počas dlhého obdobia,“ píšu autori. „Prostredníctvom toho, že zo seba človek urobí zraniteľného jedinca, je možné vybudovať dôveru v kratšom čase, ako trvá poutierať rozliate latte.“

Kľúčové je, aby ste demonštrovali dôveryhodnosť ešte predtým než ukážete zraniteľnosť – inak tento recept nebude fungovať.

Takisto nemôžete demonštrovať zraniteľnosť takým spôsobom, ktorým by ste mohli podkopať svoju spôsobilosť. Napríklad taký chirurg nemôže nechať spadnúť na zem svoje nástroje a predstierať nemotornosť.

Zhrnutie na záver: Ak chcete, aby vám ľudia verili, najprv ich ohúrte svojimi znalosťami a schopnosťami a potom im ukážte, že ste – takisto ako oni – človekom.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X