Ako stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd?
Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde som sa zaujímal o autorádiá.
Nedajte vždy na rady predavača
Hľadal som medzi vystavenými kusmi také, ktoré by mi vyhovovalo. Nie som náročný, ale vedel som, čo chcem. Vytipoval som si z nich dva. Prišiel predavač a pustili sme sa do debaty…
Povedal som mu, aké mám na autorádio požiadavky a ukázal som mu tie, ktoré ma zaujali. Celkom dobre rozohraná partia, myslel som si. Dal mi za pravdu a…podržte sa, začal mi odporúčať tretie autorádio. To by mi až tak nevadilo, až na to, že to tretie rádio nespĺňalo jednu z mojich hlavných požiadaviek!Je mi záhadou, prečo to urobil. Pravdepodobne mi odporúčal autorádio, ktoré sa páčilo JEMU. Alebo model, ktorého sa chcel zbaviť, alebo, alebo…Podčiarknuté, sčítané – v tom momente stratil moju dôveru. Buď nepočúval, čo od autorádia chcem, alebo sa snažil presadiť „svojho koňa“, ktorý však nevyhovoval MNE. V každom prípade ma ako zákazníka v tom okamihu stratil.Poučenie: pri ponúkaní sa riaďte tým, čo očakáva a chce zákazník a nie tým, čo sa páči vám. Je jedno, či sa to týka modelu, farby, ceny atď. Lebo kupuje ON, a nie vy. A v prípade, že je jeho výber nesprávny, riaďte sa pokynmi z článku „Čo so zákazníkom, ktorý VIE, čo chce?“.