- Podnikam.sk
- Články
- Podnikateľský plán pre získanie úveru
- Ako začať podnikať
- Podnikateľský plán
- Ako vytvoriť podnikateľský plán na získanie úveru – Klienti, objednávky, zákazky
Ako vytvoriť podnikateľský plán na získanie úveru – Klienti, objednávky, zákazky
V druhom zo série článkov venovaných problematike kvalitného podnikateľského plánu, ktorého hlavným cieľom je získanie finančných prostriedkov od banky, si priblížime oblasť klientov, objednávok a zákaziek. Každý začínajúci podnikateľ by si mal byť vedomý cieľovej skupiny, ktorá bude využívať jeho služby a nakupovať jeho produkty, pričom potenciálny investor to vidí úplne rovnako.
Korporátna stratégia na papieri
V prvom článku venovanom sekcii skúsenosti sme sa venovali filozofii, pomocou ktorej niektoré banky nazerajú na naše skúsenosti a nadobudnuté zručnosti pri hodnotení predloženého biznis plánu. Zaujíma ich to najmä z toho dôvodu, že predstavujú určitú garanciu úspešnosti príslušného podnikania.
Podnikateľ, ktorý v minulosti pôsobil vo vybranom sektore alebo viacerých oblastiach, získal požadované vzdelanie a má množstvo praktických skúseností s danou problematikou z predchádzajúcich povolaní, má z pohľadu banky vybudovaný základný pilier, na ktorom môže začať stavať svoje podnikanie. O všetky tieto poznatky sa tak môže opierať aj vo svojom biznise, čo mu výrazným spôsobom zvyšuje šance na úspech.
Získané skúsenosti však predstavujú len prvý stupienok, ktorý musí podnikateľ zdolať pri vypracovávaní kvalitného podnikateľského plánu, ktorým banku presvedčí o poskytnutí finančných prostriedkov na svoje podnikanie. Aby prvotná podnikateľská myšlienka neostala len nenaplnenou fantáziou v mysli jej tvorcu, každé podnikanie potrebuje aj detailný náčrt korporátnej stratégie.
Načrtnutá stratégia položená na papier musí v prvom rade presvedčiť samotného podnikateľa, musí mu dávať zmysel a až potom bude schopná urobiť tú istú prácu aj v prípade investorov. Rozhodnutie o tom, či prvotná idea obstojí na papieri, nám pomáha predchádzať plytvaniu časom aj peniazmi.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Produktové portfólio
- Možnosti trhu
- Klienti a zákazníci
- Objednávky a zákazky
- Marketingová stratégia
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.