
Ako vytvoriť úspešný a zarábajúci eshop?

Mnoho začínajúcich podnikateľov sa obáva, že pri tvorbe eshopu minú všetky svoje úspory. Pritom moderný, funkčný a zarábajúci e-shop, dokonca aj s tovarom na sklade, dokážete vytvoriť aj do 5000 €.
Spísali sme pre vás 5 základných bodov, ktoré vám celý proces tvorby eshopu uľahčia a pomôžu vybrať si to najvhodnejšie e-shopové riešenie.
1. Tvorba e-shopu na mieru vs. e-shop na prenájom
Ak vám rozpočet dovolí, pokojne rovno investujte aj do tvorby e-shopu na mieru. Alternatívou pre začínajúcich podnikateľov, ktorí hľadajú spoľahlivý systém na tvorbu e-shopu za rozumnú cenu, je e-shop na prenájom, tzv. krabicový e-shop.
Skvelý pomer cena výkon, pravidelné aktualizácie zadarmo, jednoduché ovládanie, možnosť úpravy dizajnu, resp. webdizajn na mieru, support tím a mnoho ďalších výhod si môžete nezáväzne otestovať na 15 a viac dní zadarmo.
2. Funkcie e-shopu
Väčšina e-shopových riešení obsahuje všetky funkcionality, ktoré úspešný a zarábajúci e-shop musí mať. Od platobných brán a modulov, cez priame napojenia na dopravcov až po cudzie jazyky a základné legislatívne náležitosti. Je fajn, ak už aj v začiatkoch podnikania uvažujete nad možnosťou expanzie. Väčšina novovzniknutých slovenských e-shopov už akosi automaticky počíta aj s oslovením českých zákazníkov a naopak. Preto hľadajte e-shop systém, ktorý umožňuje spravovať jazykové verzie e-shopu v jednej administrácii bez nutnosti ďalších poplatkov.
3. Support tím
V rámci testovania rôznych poskytovateľov e-shop systémov si posvieťte aj na úroveň a rýchlosť technickej podpory. Ako rýchlo vám odpovedajú? Poradia vám aj niečo navyše alebo vás len navigujú do sekcie s návodmi? Nie je nič horšie, ako keď po vytvorení e-shopu zistíte, že vám vlastne nemá kto pomôcť.
4. PPC
Hovorí sa, že úspešný e-shop by mal stáť na 4 základných pilieroch. Teda, ak 1 z nich vypadne, e-shop bude generovať zisk aj naďalej. Jedným z nich sú práve platené kampane. Aby na váš novovytvorený e-shop začali chodiť prví zákazníci, stačí spustiť PPC kampaň v Google Ads, Google Shopping Ads alebo na sociálnych sieťach. Nezaspite však na vavrínoch, aj platené kampane treba sledovať, vyhodnocovať ich efektivitu a návratnosť investícií. K tomu budete potrebovať štatistiky Google Analytics.
5. SEO
Je druhý najstabilnejší pilier vášho e-shopu. SEO je komplex činností, ktorých cieľom je zobraziť váš web ako odpoveď na zákazníkov dopyt vo výsledkoch vyhľadávania. To docielite, ak budete tvoriť relevantný obsah v e-shope, na blogu alebo sociálnych sieťach, optimalizovať texty, obrázky, videá, anchor texty a jednotlivé podstránky i kategórie produktov na konkrétne kľúčové slová, získavať kvalitné spätné odkazy a zákaznícke hodnotenia.

Koľko stojí vytvorenie zarábajúceho e-shopu?
Cena eshopu sa samozrejme líši naprieč jednotlivými CMS systémami, no úspešný e-shop aj s napojením na dodávateľov, platobnými systémami a dopravcami môžete mať napríklad v najvyššej verzii BiznisWebu už od 79 € bez DPH/mesačne.
Chcete si aj vy založiť eshop a rozbehnúť vlastné podnikanie na internete?
Vytvorte si testovací eshop na 15 dní zadarmo a otestujte si všetky výhody BiznisWebu:

Informačný servis