Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Brand manažment. Ako vybudovať kvalitnú značku

Money and house
21. marca 2012 Autor Podnikam.SK, SITA Tlačiť

Silné väzby tvoria silné značky

V dnešnej dobe sú značky kľúčovými faktormi zvyšujúcimi hodnotu spoločností. Z tohto dôvodu musia byť sústavne kultivované a strategicky rozvíjané. Spotrebitelia uskutočňujú konečné rozhodnutie o úspechu alebo neúspechu značky prostredníctvom svojich nákupných rozhodnutí. Značky preto v súčasnosti hrajú životne dôležitú rolu.

 

Brand manažment

Brand manažment sa teda musí zameriavať na vybudovanie silných a dlhodobých vzťahov so zákazníkmi, rozvíjať vzťahy so súčasnými aj potenciálnymi zákazníkmi. Zákazníci musia byť schopní identifikovať sa s racionálnymi a emocionálnymi dimenziami ako aj s hodnotovými charakteristikami značky. Vďaka týmto väzbám sú značky úspešné.

 

Pravidelný dohľad nad efektivitou všetkých vynaložených marketingových investícií je rovnako dôležitý. Iba komunikácia, ktorá propaguje značku v súlade so strategickými cieľmi, bude vytvárať v mysliach zákazníkov žiadaný obraz. Máte vo svojej spoločnosti vybudovaný komplexný systém prieskumných nástrojov s cieľom vyhodnocovať efektivitu vašich marketingových aktivít? Pokiaľ nie, tak je najvyšší čas s tým niečo robiť. Máte dve možnosti: zamestnať odborníkov vo vlastnej firme alebo využiť skúsenosti a znalosti poradenských firiem. Ktorú si vyberiete?

 

Efektívne riadenie značky

Aké sú kľúčové prvky úspešného manažmentu značky? Aké sú kľúčové vlastnosti moderných značiek? A ktoré aktivity môžete využiť, aby ste svoje značky pozitívne „nabili“ a čo najefektívnejšie ich posilnili? Ako si zaistíte ich dlhodobý úspech na trhu? Toto sú otázky, ktoré každodenne riešia experti z oblasti Brand Research v úzkej spolupráci s klientmi v najrozličnejších produktových segmentoch s cieľom hľadania vhodných riešení. Títo experti navrhujú konkrétne, operatívne opatrenia s cieľom implementácie týchto riešení. Znie to zložito, no v podstate ide o tieto kľúčové oblasti, ktorým by ste sa mali venovať:

a) Stratégia značky/Brand StrategyAká je optimálna stratégia pre pozicioning vašej značky?

b) Manažment značky/Brand ManagementKtoré aktivity umožňujú cielenú implementáciu stratégie vašej značky? 

c) Výkonnosť značky/Brand PerformanceAko sa vaša značka vyvíja v konkurenčnom prostredí? 

d) Hodnota značky/Brand ValueAká silná a úspešná je vaša značka? Aká je hodnota vašej značky?

 

Ako vytvoriť dobrú reklamu

Vytvoriť dobrú reklamu je naozajstné umenie. Niekedy však ani ten najlepšie zamýšľaný reklamný koncept nedokáže efektívne osloviť cieľovú skupinu. Vieme, že výdavky na mediálnu komunikáciu sú vysoké a že ani tá najbohatšia spoločnosť si nemôže dovoliť luxus neefektívnej reklamy. Či pripravovaný reklamný koncept jasne komunikuje zamýšľané benefity, či správne oslovuje vybratú cieľovú skupinu a napomáha zvyšovať záujem o danú značku, o tom by ste sa mali radšej predom pobaviť s odborníkmi. Umožní vám to odhaliť silné a slabšie stránky pripravovanej kampane a získate jasné odporúčania na prípadné zmeny ešte pred finálnou realizáciou kampane.

 

Ako zmerať úspešnosť kampane

Investujete podstatnú časť svojho marketingového rozpočtu, aby ste presvedčili vašu cieľovú skupinu o výhodách vašich produktov a posilnili imidž svojej značky? Ak chcete istotu, či vaša komunikácia vhodne zasahuje cieľovú skupinu, či je váš rozpočet efektívne vynakladaný a čo sa dá v tomto smere ešte zlepšiť, poraďte sa tiež s odborníkmi. Poradenstvo mnohých firiem je založené na komplexných benchmarkových databázach a dlhoročných skúsenostiach, takže môžete pohodlne získať odpovede na všetky svoje otázky.

 

Každý marketér potrebuje vedieť, ako úspešná bola jeho komunikačná kampaň:

  • Aká časť cieľovej skupiny sa stretla s konkrétnou kampaňou.
  • Ako boli zaregistrované komunikované benefity.
  • Vie cieľová skupina, ktorá značka stála za danou komunikáciou.
  • Ako sa im kampaň páčila.
  • Ako kampaň dokázala podnietiť k nákupnému správaniu.

 

Existujú viaceré marketingové nástroje, ktoré klientom poskytnú odpovede a pomáhajú im tak optimalizovať reklamnú komunikáciu. V tomto smere môžeme hovoriť o tzv. preteste reklamy (o tom, aké sú vyhliadky na úspech vašej reklamnej kampane) a trackingu reklamy (aká úspešná je kampaň na trhu z pohľadu jej trvania, rozpočtu a v porovnaní s konkurenciou).

 

Zmeranie čistej účinnosti reklamy

Za každou reklamnou kampaňou stoja tie najlepšie úmysly. Avšak často to dokáže oceniť len veľmi obmedzené percento vašej cieľovej skupiny, ktorá je vystavená silnému tlaku konkurenčnej komunikácie. Najbežnejším problémom je nedostatok pochopenia toho, akým spôsobom je vaše posolstvo prezentované. Na základe kľúčových výsledkov testovania je menej ako jedna z troch kampaní odporúčaná na spustenie v médiách. Naša rada: otestujte si účinnosť ešte predtým, ako začnete míňať svoje peniaze.

 

Tracking kampane

Aká úspešná bola vaša reklamná kampaň? Chceli by ste mať k dispozícii okamžité hĺbkové výsledky priamo na vašom monitore s online prístupom k podrobným analýzam vrátane porovnaní s externými benchmarkmi? Aj to je v dnešnej dobe možné. Existujú nástroje, ktoré vám poskytnú podrobné a hĺbkové informácie o efektoch vašej kampane, povedia vám, čo funguje a čo naopak nie. Aký je dopad reklamného textu, značky a použitých médií na efektivitu vašej komunikácie. Poradia vám, ako môžete zlepšiť výsledky vašej kampane.

Skúsenosti ukazujú, že včasné a primerané úpravy reklamnej kampane upravujú návratnosť investície (ROI) v priemere o 10 až 30%! Tak čo, ešte stále pokladáte túto oblasť marketingových aktivít za nezaujímavú a nepotrebnú? Brand manažment – manažment značky sa čoraz viac dostáva do popredia. Nezaostávajte za konkurenciou, začnite napredovať už dnes! 

lm

Zdroj: GFK.sk

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment zmien

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X