
- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Online marketing
- Chcete osloviť zákazníkov? Digitálne kráľovstvo vraj ovládajú emócie a príbehy
Chcete osloviť zákazníkov? Digitálne kráľovstvo vraj ovládajú emócie a príbehy

Každý podnikateľ si veľmi dobre uvedomuje, že na udržanie existujúcich zákazníkov a získanie nových musí svoje produkty a služby nejakým spôsobom propagovať. Celé digitálne kráľovstvo vrátane sociálnych médií sa však rýchlo mení a marketéri sú preto nútení prispôsobovať sa prichádzajúcim novým trendom.
Webový portál Business News Daily nedávno priniesol rozhovor s niektorými odborníkmi z oblasti marketingu, ktorý čo to naznačili o novinkách v tejto oblasti pre rok 2017. Marketingu budúcnosti by tak vraj okrem iného mali kraľovať silné emócie a pútavé príbehy. Čo si pod však tým možno predstaviť?
Emotívne príbehy chytia za srdce
Mnohí marketéri sa zhodujú v tom, že spojenie konkrétneho produktu alebo služby s dojímavým a pútavým príbehom pomôže zákazníkom, aby si ich lepšie zapamätali. Cieľom týchto príbehov je zasiahnuť emócie ľudí a docieliť, aby sa títo stotožnili s konkrétnou značkou. Láska, strach, hnev či smútok sú silné emócie, ktoré sa dokážu vryť hlboko do podvedomia človeka. Táto stratégia je vraj špeciálne efektívna v prípade tzv. miléniovej generácie – angl. Millenials. Mnohí odborníci sa zároveň zhodujú na tom, že emotívne príbehy budú v budúcnosti tvoriť veľkú súčasť marketingu.
Marketing ušitý na mieru
Marketing, ktorý je ušitý na mieru konkrétnemu zákazníkovi, je pohľa mnohých povolaných ďalším z trendov blízkej budúcnosti. Zhodujú sa pritom aj na tom, že marketingové stratégie budú stále viac zamerané na menší počet verných zákazníkov. Jednou z ciest, ako sa k tejto stratégii približiť, je aj vhodne zvolený video obsah. Dobré video vraj dokáže prilákať väčšiu oveľa väčšiu pozornosť, ako zverejnené fotografie či textový obsah.
Pri hľadaní akejkoľvek marketingovej stratégie však netreba zabúdať ani na obrovskú silu sociálnych médií, ktoré sú bezpochyby súčasťou celej marketingovej budúcnosti. A tak bez ohľadu na to, akú stratégiu si zvolí ten-ktorý podnikateľ, mnohí experti sa jednohlasne zhodujú na tom, že trendy sa rýchlo menia a podnikatelia by sa preto mali pripraviť na tieto zmeny a udržiavať s nimi krok.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.