Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Land Rover: Vždy o krok vpred v triede 4×4

Rr_evq_convertible_driving_sand_091115_10 1.jpg
15. marca 2016 Tlačiť

BRATISLAVA 15. marca 2016 (P/PR)

Land Rover je už od svojho vzniku lídrom na poli pohonu všetkých štyroch kolies a s modelmi Evoque a Discovery Sport si túto pozíciu ďalej upevňuje.

História značky Land Rover sa začala písať v roku 1948 a hneď od počiatku sa špecializovala na automobily s pohonom všetkých štyroch kolies. Už aj prvý model o označením Series I mal permanentný pohon všetkých štyroch kolies, avšak s voľnobežkou, ktorá pri nútenom voľnobehu automaticky odpájala pohon prednej nápravy. To bolo vo vtedajších časoch unikátne. Vodič mohol v prípade potreby voľnobežku uzamknúť. Dnes sú systémy pohonu všetkých štyroch kolies, prirodzene, omnoho vyspelejšie, Land Rover je však naďalej technologickým lídrom v tejto oblasti. Modely Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport, Range Rover a Range Rover Evoque definujú triedu 4×4 na celom svete.

 Efficient Driveline

Práve modely Evoque a Discovery Sport sú žiarivým príkladom vedúceho postavenia Land Rover na poli pohonu všetkých štyroch kolies. Inteligentný systém stáleho pohonu 4×4 Efficient Driveline pracuje s najnovšou generáciou elektrohydraulicky ovládanej medzinápravovej lamelovej spojky Haldex. Tá kontinuálne upravuje rozdelenie krútiaceho momentu motora medzi kolesá prednej a zadnej nápravy v závislosti od aktuálnych podmienok. Okrem toho pomocou pribrzďovania príslušných kolies dokáže riadiaca jednotka presúvať hnaciu silu na náprave z ľavej na pravú stranu a naopak. Tým zabezpečuje nielen vysokú prejazdnosť v teréne, ale aj agilné jazdné vlastnosti na ceste. Riadiaca jednotka takto dokáže napríklad potlačiť tendenciu k nedotáčavosti ešte predtým, než by bol potrebný zásah klasického elektronického stabilizačného systému.

Terrain Response

Samozrejmosťou je systém Terrain Response, ktorý okrem štandardného jazdného režimu umožňuje zvoliť ďalšie štyri špecifické programy (blato a vyjazdené koľaje; tráva, štrk a sneh; piesok; špeciálne režimy vypnuté), v ktorých sa mení charakteristika motora, prevodovky a pohonu všetkých štyroch kolies. Nechýba ani asistent zjazdu kopca HDC (Hill Descent Control), ktorý pri schádzaní strmého kopca udrží rýchlosť vozidla bez toho, aby vodič musel brzdiť. Namiesto toho sa môže plne sústrediť na riadenie. Na displeji informačno-zábavného systému InControl Touch Pro môžete priebežne sledovať činnosť pohonu 4×4.

Rr_16my_evoque_exterior__21_ 1.jpg

Active Driveline

Oba modely môžu mať v opcii systém Active Driveline, za ktorého vývojom stála snaha o ďalšie zníženie spotreby paliva, avšak bez toho, aby utrpeli tradičné off-roadové schopnosti značky. Pri ustálenej jazde rýchlosťou nad 35 km/h riadiaca jednotka automaticky odpojí pohon zadných kolies, čím zníži straty v hnacom reťazci a v konečnom dôsledku aj spotrebu paliva. Elektronika však naďalej nepretržite monitoruje adhézne podmienky na vozovke a tiež požiadavky vodiča. V prípade potreby dokáže v priebehu 350 milisekúnd opäť pripojiť pohon zadných kolies a obnoviť tak pohon 4×4 so všetkými jeho výhodami. Vodič tak má istotu pohonu 4×4 za každých okolností. Systém má, navyše, po oboch stranách zadného diferenciálu elektrohydraulicky ovládané lamelové spojky, ktoré dokážu presmerovať hnaciu silu na ľavú alebo pravú stranu. Táto funkcia sa v odbornej terminológii nazýva Active Torque Vectoring. Ak jedno z kolies danej nápravy stratí trakciu, bežný systém 4×4 pribrzdí pretáčajúce sa koleso a hnacia sila na koleso s lepšou trakciou sa dostáva cez otvorený diferenciál – takpovediac pasívne. S tým ale súvisia straty – časové aj výkonové. Podobne sa správa predná náprava Land Roveru, ale zadná s lamelovými spojkami pracuje aktívne. Ak elektronika zaregistruje tendenciu k pretáčaniu sa niektorého z kolies (napríklad pri odľahčení kolesa) okamžite zopne príslušnú spojku, aby časť hnacej sily aktívne presunula na koleso s lepším záberom. Takýto spôsob presúvania hnacej sily medzi ľavým a pravým kolesom je rýchlejší a efektívnejší. Active Torque Vectoring funguje aj pri jazde na ceste. Elektronika pomocou cieleného presúvania adekvátnej časti hnacej sily na koleso na vonkajšom oblúku zákruty zvyšuje stabilitu a zároveň podporuje agilitu vozidla v zákrute. Vodič cíti akoby mu do zákruty pomáhala nejaká neviditeľná sila. Auto ochotnejšie zabáča, pôžitok z jazdy je neporovnateľne vyšší.

All-Terrain Progress Control

Zaujímavosťou je inovatívny systém All-Terrain Progress Control (ATPC). Ide o akýsi off-roadový tempomat, ktorý udrží rýchlosť jazdy v teréne (pri jazde dopredu aj dozadu) v rozmedzí 1,8 – 30 km/h, vďaka čomu sa vodič môže plne sústrediť na jazdu a zdolávanie náročných terénnych prekážok.

http://www.landrover.sk/range-rover-evoque-overview

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

land rover

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zaujímavosti

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X