Firma PepsiCo vlani v SR s rastom tržieb o 13 %
V roku 2013 predstavoval podiel Pepsi-Cola SR na domácom trhu kolových nápojov 6 percent, v súčasnosti sa jej podiel vyšplhal na takmer 20 percent.
Výrobca nealkoholických nápojov a potravín, spoločnosť PepsiCo, dosiahol na Slovensku tržby za minulý rok viac ako 31 mil. eur. Oproti predchádzajúcemu roku ide o 13-percentný rast. Ako informovala firma, za posledné štyri roky sa Pepsi-Cola SR posunula do kladných hodnôt a vykázala zisk viac ako 320 tis. eur.
Nárast podielu na trhu
V roku 2013 predstavoval podiel spoločnosti na domácom trhu kolových nápojov 6 percent, v súčasnosti sa jej podiel vyšplhal na takmer 20 percent. Generálny riaditeľ PepsiCo pre Slovensko Josef Neumann konštatoval, že firma od roku 2013 výrazne zmenila stratégiu a začala vo väčšej miere investovať do marketingu a inovácií s dôrazom na optimalizáciu a efektívne hospodárenie.
Materská americká firma PepsiCo zvýšila v druhom kvartáli tohto roka zisk na 2,01 miliardy amerických dolárov. Tržby v sledovanom období klesli o 3,3 percenta na 15,4 miliardy dolárov.
Spoločnosť na českom a slovenskom trhu vyrába a distribuuje nealkoholické nápoje, medzi ktoré patria napríklad Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap a od roku 2000 aj výrobky značky TOMA. Súčasťou portfólia je aj značka zemiakových chipsov Lay’s.
(1 EUR = 1,1035 USD)