Kreativita je základom biznisu. Pozrite, ako rôzne sa dá využiť
Zvyčajne, keď chceme, aby si nás niekto zapamätal, dáme mu vizitku. Rozdávame ich pri formálnych i neformálnych stretnutiach s klientmi a zákazníkmi. Tými skutočnými i potenciálnymi.
Kreatívne vizitky
Každá správna vizitka by mala obsahovať obchodné informácie o firme či jednotlivcovi. Keďže sa dnes už ale všetko dá nájsť na internete, ľudia ich začínajú považovať za nepotrebné. Pripravili sme pre vás vzorku niekoľkých vizitiek, ktoré napriek tomuto trendu nikto do koša zrejme nezahodí. Tieto konkrétne vizitky slúžia nielen ako propagácia daného človeka a ako mimoriadne funkčná reklama, ale aj ako dôkaz toho, že s kreatívnym prístupom sa dajú robiť veľké a pre biznis pozitívne veci.
1. Všetci chceme byť krásni, dokonca krajší ako ostatní. To sa bez pomoci niekedy nezaobíde. Ambulancia plastického chirurga je preto takmer v každom väčšom meste. Ak si prípadne budete nejakého hľadať, vyberte si aspoň takého, ktorý už svojou vizitkou dáva jednoznačne najavo, že je originálny a vo všetkej vážnosti má aj zmysel pre humor.
2. Dobrý obchod so syrom sa dá spoznať aj podľa dobrej vizitky. S takouto je každá „syráreň“ nezabudnuteľná.
3. Hľadať rozvodového právnika je nepríjemná záležitosť. Keby vám ale podal takúto vizitku, nezmenili by ste hneď názor? Na rozvod samotný, ale aj na daného právnika.
4. Cvičiť, cvičiť a cvičiť. To nám predkladajú médiá na každom kroku. Pre ktorý šport a ktorého cvičiteľa sa človek rozhodne, to je už len na ňom. Čo tak si vybrať napríklad nejakého s podobnou vizitkou?
5. Nájsť dobrého zubára je rovnako ťažké ako nájsť dobrého plastického chirurga, právnika, cvičiteľa atď. Keď bude takýto kreatívny aj v starostlivosti o vaše zuby, nič lepšie sa nemôže stať. Navyše takouto vizitkou narúša aj tak trochu stereotyp o tom, že zubárov sa treba báť.
6. Niekedy je jednoduchosť lepšia ako nemiestna a zbytočná prekombinovanosť. Ak sa nevyznáte vo víne, obráťte sa na kompetentného – nájdite si prosto nejakého someliéra. Napríklad takého, ktorý si zdobí vizitky tým, čím sa živí. Dáva tak najavo, že svojou prácou doslova žije.
7. Vizitka nemusí mať už v dnešnej dobe len formát obyčajnej papierovej kartičky. Dobrým nápadom je napríklad lego figúrka. Stačí na ňu dať vytlačiť meno a kontaktné údaje a originálny reklamný predmet a zároveň vizitka je na svete.
8. Inštalatérstvo je rovnako záslužná robota ako každá iná. Potýkať sa každý deň s rôznymi problémami v domácnosti treba aj s vtipom. A dá sa to aj takouto netradičnou vizitkou, napokon bez náležitých nástrojov by sa mnohé povolania jednoducho vykonávať nedali.
9. Vymyslieť vizitku, ktorá slúži aj ako funkčný kľúč na skrutky na kolesách je tak trochu odvaha, a to najmä ak ste opravár bicyklov. Napriek tomu je aj to spôsob, ako môže vaše meno zarezonovať u všetkých bicyklovania chtivých záujemcov. Navyše, nie všetko sa dá vyriešiť pomocou kľúča na skrutky…
10. Hudobný biznis či kadernícky salón. Možno to na prvý pohľad znie ako hlúposť, ale aj na hrebeni sa dá tvoriť hudba. Práve touto ideou sa asi nechal inšpirovať jeden vlasový salón pri tvorbe týchto zaujímavých vizitiek.