Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

“Kvalita je najlepší recept” – príbeh úspešnej značky Dr. Oetker

Dr. Oetker
6. novembra 2015 Tlačiť

Zamysleli ste sa niekedy v čom spočívajú úspechy známych značiek? Prinášame zopár zaujímavých informácií o tom, ako sa z jednej obyčajnej inovatívnej myšlienky môže stať značka, ktorú pozná takmer každý. Prečítajte si príbeh o Dr. Oetkerovi.

Začiatky v laboratóriu

Firmu založil 6. januára 1862 August Oetker, ktorý študoval prírodné vedy v Berlíne a potom ešte získal doktorát z filozofie na univerzite vo Freiburgu. Vo svojom laboratóriu, kde pripravoval lieky vynašiel niečo, čo aj dnes uľahčuje život kuchárkam. Neustále sa snažil vymyslieť niečo, čo na trhu chýbalo. Keďže jeho rodičia mali pekáreň, poznal, aké ťažké je upiecť niečo s úspechom, aby to bolo pekné nadýchané. Neexistoval spoľahlivý kypriaci prášok, ktorý by zabezpečil stále dobrý výsledok. Dr. Oetker experimentoval dva roky a vymyslel prášok, ktorý zaručil nakyprenie cesta.

Na zadnej strane obalu bol recept na použitie prášku. Prášok bol na vtedajšiu dobu drahý, ale zaručoval úspech pri pečení, preto sa stal obľúbeným. Mladý Oetker najprv nechcel o svojom nápade povedať svojím blízkym, preto experimentoval v komore s rozlohou len štyri metre štvorcové medzi haraburdím. Tu vynašiel produkt, ktorý dodnes uľahčuje ľuďom život. Vydával reklamné zošity, kde okrem liekov propagoval aj kypriaci prášok s receptami na tortu a bábovku. Ďalším produktom bol škrob, ktorý nazval podľa svojho mena Gustin. Používal sa ako zahusťovadlo do džemov a ako strava pre deti. Na vtedajšiu dobu pokročilé zásady predaja, ktoré mal,rozširoval ďalej aj medzi svojich obchodných cestujúcich. Neskôr sa produkty rozšírili o prísady na pečenie, zmesi na pečenie,  pudingy, dezerty v prášku, prípravky na zaváranie a ďalšie.

Sloganom spoločnosti je: „Kvalita je najlepší recept“, a to už od čias jej zakladateľa Dr. Oetkera.

Kvalita je základom úspechu firmy Dr. Oetker

V súčasnosti celú spoločnosť vedie pravnuk zakladateľa Richard Oetker, ktorý v roku 2010 prevzal vedenie od svojho brata Dr. h. c. Augusta Oetkera. Dnes poznáme tieto najznámejšie produkty firmy Dr. Oetker ako sú štyri značky pizze – Ristorante, Casa di Mama, Gueseppe a Maestro. Medzi veľmi úspešné a známe produkty suchých zmesí patria Krtkova torta, Puding v prášku, Zlatý klas a BB puding. Typickým produktom je kypriaci prášok, ktorý existuje na trhu dodnes. Všetky svoje recepty firma skúša v skúšobnej kuchyni v závode v Kladne a v Bielefelde. Vo svete pôsobí firma v 37 štátoch a to v Ázii  (India, Čína), Austrálii, Európe (30 štátov), aj v Severnej (Kanada, USA) a Južnej Amerike (Argentína, Brazília).

V potravinárstve zamestnáva viac ako 9000 ľudí. Okrem toho má spoločnosť aj plavebnú firmu, banku, vydavateľstvo, pivovar a niekoľko luxusných hotelov po celej Európe. Vo všetkých krajinách je možné produkty spoločnosti nájsť pod názvom Dr.Oetker okrem Talianska, kde sa predávajú pod názvom Cameo. Jednolitvé produkty sú v miestnych výrobných linkách prispôsobované miestnym chutiam.

Zdroj: Wikipedia

Odporúčané ebooky

Súvisiace články v seriáli "Úspešní podnikatelia"

Zobraziť všetky články v seriáli "Úspešní podnikatelia"
FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

August OetkerDr. Oetkerpríbeh

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X